Lyckad namngivningsceremoni



Så är lördagen förbi och över... Dagen vi med förväntan å pirr i magen väntade på och planerade inför så länge. Leos och Fabians namngivningsceremoni. Vi är supernöjda med dagen. Allt blev som vi ville att det skulle bli. Många- och mycket trevliga gäster, fin ceremoni med underbara barn, härlig sång å musik, vackra tal och god mat och fika...  Vill tacka alla som hjälpt till så mycket för att få denna dag att bli så fantastisk som den blev. Städning, fix i trädgården, iordningsställande, fotografering, filmning, tal, sång och musik, undanplockning samt diverse pyssel... Ni är guld värda <3
Igår blev det en liten extra mini-ceremoni för mormor/farmor som inte hade möjlighet att närvara under lördagens ceremoni. Även denna dag blev superlyckad.
Leo sitter nu brevid mig och försöker komma åt de flesta knappar på tangentbordet... Jag gissar att han vill ta tillfället iakt och skriva: tack för alla fina presenter :)


Finaste kusinerna skall snart, inför vänner och släkt, få sina namn


Leos farfar har just satt en krans kring Leos huvud  

   
Leo tillsammans med sin farmor, morfar och moster/gudmor




Leo med mormor

" Vi har valt att ge våran son namnet Stefan Owe Leo Hasselborg. Stefan efter morfar och Owe efter farfar. Det är två personer som vi vill att Leo skall ha som manliga förebilder i sitt liv, då dom båda betyder oerhört mycket för oss. Leo är ett latiskt namn som betyder lejon. Namnet valde vi redan innan Leos födelse och med tiden har Leo blivit vårat lilla lejon. En pigg, glad och energifylld Leo är våran lejonkung, medan en trött, ledsen och närhetssökande Leo är vårat lejonhjärta. Vi vill även passa på att presentera de faddrar vi valt åt Leo. Det är Mio och Lina. Dom kommer att finnas med under Leos uppväxt och följa honom i med- och motgång"

Älskader barn:
"Så kom du till oss du älskade barn, och grep våra hjärtan med kraft. Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft. Du ler så du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring. Små fötter och fingrar, din hud och din doft så underbart skapat allting. Ditt liv ska vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg. När skuggorna hotar ditt solsken, så är vi din tryggande borg. Älskade barn. Idag vill vi visa för vänner och släkt, den gåva vi fått att bevara: Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka för stor att förklara"

(Sång hittad på internet, som under ceremonin framfördes som dikt, läst av mig och Josefine)

Detta blev ett långt inlägg, men då handlar det ju om en dag vi länge vill minnas också... Sist men inte minst vill jag skriva ner texten på en låt som vi (läs: Mio) sjöng under ceremonin, som vi valt att tillägna Leo (En låt av Lotta Ahlin)

Välkommen till jorden
"Det var den vackraste dagen i mitt liv, den morgonen du såg på mig och jag kände mig så stolt som en människa kan bli, den morgonen du såg på mig... och jag på dig. Jag lyssná efter dina andetag, så lätta som en fjärils vingeslag. Jag ska alltid minnas den dan, jag ska alltid finnas här för dig.
Du é välkommen till jorden, välkommen min vän. Må lyckan följa med dig på din väg från himmelen. För som en ängel har du landat här i vårat hem. Välkommen till jorden min vän. Välkommen hem.
Allt känns så skört, som trädens första blad... när våren ännu tvekar och står tillbaks. Du stannar väl, du lovar att va kvar, som en del utav min morgondag... vår morgondag. Jag lyssná efter dina andetag, så lätta som en fjärils vingeslag. Jag ska alltid minnas den dan, jag ska alltid finnas här för dig.
Du é välkommen till jorden, välkommen min vän. Må lyckan följa med dig på din väg från himmelen. För som en ängel har du landat här i vårat hem.. Välkommen till jorden min vän. Välkommen hem...
Välkommen hem".



Kommentarer
Postat av: Elenor

Hej vännen och tack för en underbart fin cermoni,en minnesvärd tillställning. Mkt fina bilder du lagt in , får kika på alla andra oxå någon dag då vi ses. Hade gott och krama Leo från oss alla!



P.S Middagen närmar sig... =)



Elenor,Micke,Melwin & Noel

2010-08-02 @ 21:18:56
URL: http://www.melwin.org
Postat av: Karolina

Måste hålla med tidgare kommentar av fröken Elenor.. Vilka fina foton :) Hoppas filmen blev lika bra ;)



Är glad att jag fick delta på Er superfina och trevliga ceremoni!



Kramar Karolina

2010-08-04 @ 14:26:32
Postat av: Karin

Elli: Tack så mycket för att ni kom <3 Och för filmningen med det härliga slutet... Skrattade gott!

Kram till er alla!



Karkatus: Tack för att du kom! Och ovanstående bilder har jag ju dig att tacka för att de blev så bra! Proffsfotografen där :)

Kramen!

2010-08-04 @ 15:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0