Fredag...

Idag har vi varit hemma hos Elin på lunch, fika och lek. Mycket trevligt som vanligt! Kommer att kännas tomt nu när alla snart börjar att jobba igen. Men vi får väl se till att hitta tid till att ses ändå :) På tal om att börja jobba så uppdagades det, då jag satt och pysslade med arbets- och dagisschema, att Leo till en början bara kommer att gå på dagis en dag i veckan. Nån vecka blir det hela två dagar... Jag kommer nämligen i princip bara arbeta kvällar å börjar då 16 (förutom onsdagar då jag har konferens på dagtid), medan Jonas slutar kring 16:30. Å denna lilla halvtimme däremellan blir det ju tokigt om man lämnar han på dagis... Det får pusslas ihop på annat sätt.. Känns lite halvgalet när det blir på detta vis, för det innebär ju inte bara det positiva med att jag är hemma med Leo längre, utan det innebär ju även att Leo får svårare att "komma in" på dagis då han väl är där... Men nu ska jag inte stressa upp mig genom att fundera en massa kring detta utan jag tror att det löser sig när vi kommer dit.. Kanske blir lite mer dagpass för mig i framtiden och tills det blir det så får jag njuta av den tid jag får vara med min son på dagarna <3 

Leo har åkt på en obehaglig hosta. Värst på nätterna då han har legat ner länge. Detta har medfört en hel del gråt, så de senaste nätterna har han fått mysa ner sig mellan oss i våran säng då han vaknat och varit olycklig <3 Förutom hostan är han pigg och alert, så jag hoppas att det stannar där så han slipper feber och så.

Det är mycket roligheter att se fram emot nu. Imorgon ska vi ha fest för systeryster som fyller 30 på Söndag. Hoppas att det blir lyckat och att hon blir nöjd med festen. Men det tror jag. Det kommer bli superbra! Leos farmor och farfar kommer hit och är med Leo medan jag och Jonas är på kalas.

Sedan planerar vi förfullt inför jul och nyår. På julafton kommer både Jonas och min familj att komma hit. Dock inte kusin-vitamin med familj, så kusinerna får vänta till nästa jul med att möta tomten tillsammans :) Men däremot så kommer dom få skjuta raketer tillsammans, för även på nyår blir det festligheter här med både familj och vänner. Ser fram emot detta!

Och till veckan kommer världens bästa Lina hem. Det gillas mycket!

Ikväll blir det en lugn kväll. Det sista inför morgondagen skall förberedas, sen blir det mys i soffan. Men idol är ju slut- vad ska man då titta på?

♥ Ha en härlig helg ♥



Kommentarer
Postat av: mio

lääängtar!!



å btw så kan vi ju kolla schemana å se hur jag jobbar dom passen. kanske en lyckoträff?



puss å ses snart :)

2010-12-18 @ 11:50:08
URL: http://miosorganiseradekaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0