Semesterdax

Så är det äntligen dags för Jonas 6 veckors långa semester! Ska bli superhärligt att vara hemma tillsammans under så lång tid :)

I fredags hade jag och Leo en heldag tillsammans med min vän Karro. Vi käkade lunch i parken, åt glass på stan och bara umgicks och pratade en massa. Var SÅ trevligt att träffa henne. Var ett halv-år sedan vi träffades sist. Men visst är det härligt med sådana vänner som man alltid är god vän med trots att man inte träffas ofta alls.
Jonas jobbade som sagt sin sista dag, innan semestern, i fredags så det firade vi lite på kvällen med god mat å jordgubbar!

Igår kändes det ju som man bodde i ett annat land än Sverige. Oj sån härlig värme det var! Vi var i Sundsvall över dagen å på kvällen efter Leo slumrat in så satt vi länge länge på bron å njöt av värmen. I Sundsvall passade vi på att köpa några prylar för att kunna barnsäkra lite. Tänk att det redan nu verkar som att det är det som är "olovligt" som är det mest spännande. Vi har inte mycket här hemma som Leo inte får röra eller utforska. Men de få sakerna som är "farliga" är just dom han är ute efter hela tiden. Kontaktuttag och sladdar verkar vara ofantligt intressanta. Lika så kaminen (som just nu inte är särskilt farlig-bara sotig-, men kommer dock att vara inom en snar framtid). Har en känsla av att denna lille energifyllda-skrutt inom kort kommer att klättra på möbler och se till att jag ständigt har hjärtat i halsgropen :)  

Ikväll har vi grillat och haft trevligt tillsammans med familj. Att grilla ananas kan varmt rekomenderas. En av mina favoriter just nu tror jag bestämt! 






   

   


Kommentarer
Postat av: Karolina

Det var en superhärlig dag vi fick tillsammans, alltid lika trevligt och mysigt med Kakan (och nu även med lilla Leo)

Tycker faktiskt att jag klarade Leo's små kräkattacker ganska bra..för att vara jag :)

Vi får ju faktiskt snart ses igen min vän!



Största Kramen

2010-07-05 @ 15:08:50
Postat av: GuggiS

Grillad ananas låter faktiskt riktigt gott! Det ska testas nästa gång grillen tänds:) Tack för tipset!

Ha en jätteskön kväll!

Kram.

2010-07-05 @ 18:41:42
Postat av: Karin

Karro: Ja, denna gång dröjer det ju inte ett halvår innan vi ses igen ialla fall :)

Jag vart mäkta imponerad att du hanskades med kräkset SÅ bra :) hehehe

Hörs vännen! Kram!



GuggiS: Ja! Testa det...Fantastiskt gött :)

2010-07-06 @ 22:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0