Tråkigt väder, tråkig dag...

Då vädret inte var det bästa igår så blev det fika på Westerlunds istället för ett risöbesök. Efter fikat gick vi på stan en sväng, sedan till en lekpark. Så vi hade en härlig dag trots regn. Tänk att min fina gudson som nyss var en liten plutt helt plötsligt är 5 år. Otroligt!
Stod å väntade ett tag utanför Hullsta igår innan Erica och barnen kom. Jag roade mig då med att se folks olika reaktioner då världens regnskur föll ner. Riktigt intressant faktiskt. En del tog det med ro, gick lungt och verkade inte bry sig ett skvatt om att regnet öste ner över dom. Andra såg märkbart irriterade ut, som om någon jäklades med dom liksom. Vissa sprang fort fort som om det brann eller som om det som föll från himmlen var något farligt typ o.s.v.. Själv stog jag under tak och skrattade lite inombords åt alla härliga refelktioner på skilda reaktioner :) 

Denna dag har varit katastroftråkig och tröttsam. Har haft så J---A ont i ryggen. Bara det vardagliga bus, lek å skötselsysslorna med Leo har varit jobbiga.. Sen blir mitt humör inte det bästa då jag vill göra massa saker men inte "orkar" typ. Har ängnat många tankat till folk som har kroniska besvär med rygg å annat.. SÅ besvärligt och irriterande att inte kunna röra sig som man vill. 

Leo har varit lite grinig och otålig idag (förståligt då vi inte gjort mycket alls). Han behöver verkligen aktiveras allt mer nu för att känna sig nöjd. Han lessnar rätt fort på att åla omkring bland leksaker på golvet. Vill liksom se något nytt helst hela tiden. Mamamamamamama låter han då och vill bli buren :) Sötskrutt! På eftermiddan kom Mio hit en stund och gjorde våran dag lite trevligare. Hon busade på med Leo och fick mig på lite bättre humör. Det tackar jag för! 

 


Kommentarer
Postat av: mio

ååå fina du!

du gjorde mig på bättre humör du med :) å älskade korven såklart!!

<3

love ya!

2010-07-02 @ 09:42:33
Postat av: Johanna

Låter jobbigt det där med ryggen, hoppas det ordnar tills dig så du slipper ha ont!



Man märker mer och mer på Liv också att hon behöver bli mer aktiverad, hon kan ligga nöjd i babygymet ett tag men sen blir hon less när det inte händer någonting mer.. Men hon har ju inte börjat ta leksaker ännu så det kommer väl mer aktivering bara igenom det.. men sen blir det ju precis som du skriver, då är inte det heller speciellt roande för dom efter ett tag!

2010-07-03 @ 19:36:18
URL: http://pluppy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0