Ändrad plan, risön å lekrum...

Det blev ändrade planer för våran mini-semester. Det blev ingen resa till Hallen utan istället åkte vi till Östersund och bodde på hotell en natt. Mycket trevligt har vi haft. Gött att åka iväg så där ibland. Man behöver inte åka långt bort och vara borta länge för att "semesterkänslan" ska infinna sig. Fredagen spenderade vi på stan, där vi uträttade lite ärenden, åt lunch med Leos farfar, fikade med Leos faster samt träffade Leos farmor en sväng. Åkte till hotellet nån timma innan det var dags för nattning. Första gången vi sov borta med Leo, men det gick alldelses förträffligt. Lördagen började med en god hotellfrukost och efter det mötte vi upp Jonas familj på stan. Vi åt en god lunch ihop sedan begav vi oss till frösö zoo. Jag har tjatat om att gå på zoo länge nu, så glad var jag att min önskan äntligen slog in :) Blev dock lite besviken då jag var säker på att få se björnar, men ack så fel jag hade. Där fanns "bara" kragbjörnar... ingen vanlig björn, så nästa gång får det bli Junseles djurpark där Loke är ett säkert kort :) Dock så fick vi se riktigt roliga apor.. En busig rackare som var ute efter Jonas mammas glass.. Han förföljde henne längs stängslet och sträckte ut handen.. Hehehe riktigt lustigt såg det ut :) Efter zoobesöket började vi rulla hemåt. Så det blev en kort, men dock så trevlig tripp! 

  

¤ Leo inviger sin härligt bäddade hotellsäng som han sedan sov gott i hela natten. 
¤ Busar på hotellrummet.. Ålade längst in under sängen.. Förstår att han hade mycket energi efter en hel dag i vagnen. 
¤ Apan som ville ha glassen. Hade varit skoj att visa bilden där både Jonas mamma, glassen och den ivriga apan syns, men har inte frågat om det är ok, så då får det bli bara apan istället :) 

Idag har jag och Leo haft premiär-dag på risön tillsammans med moster Mio. Mysigt som bara den. Leo verkade trivas fint i vattnet med mor och moster <3



Detta blir ett långt inlägg, med många bilder... Men det var ju ett tag sedan jag skrev sist..
Förra veckan gjorde vi i ordning ett lekrum till Leo. Tanken var att göra det när han blir lite äldre, men jag kunde inte hålla mig längre så det fick bli nu istället. Sen får man ju ändra det med tiden.... Så roligt att pyssla på och Leo verkar trivas fint där inne (även om jag egentligen tycker att det känns lite överdrivet med ett helt lekrum, han trivs ju faktiskt var än han får åla fram). Hur som helst så finns det inte en enda penal därinne som är ajaj-nej-ajaj. Allt går att leka med. Det finns en liten myshörna för läsning och en liten stereo för barnmusik - å sagor Ska visa några bilder :)

  

Nu är klockan mycket... igen... Hade tänkt att lägga mig i tid ikväll.. I morgon kanske :)

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad skönt ni verkar haft det vännen!

Vilket fint rum Leo har fått, där vill nog Isaac härja tillsammans med honom.

Vi hörs. KRAM

2010-07-12 @ 14:13:16
Postat av: GuggiS

Vilket fint rum Leo fått att leka och busa i =)

Ha det så gott!

Kram!

2010-07-12 @ 22:17:58
Postat av: Karin

Erica: Ja, vi har haft det härligt!

Imorgon syns vi :)

Då kan barnen härja runt i nyrummet om det inte är badväder.

Kramen!



GuggiS: Ja visst är det fint :) Leo är nog dock lite för liten för att uppskatta det ännu. Mest jag som uppskattar att få hålla på och pyssla. Idag ålade han raka vägen ut från lekrummet å rev i böckerna i bokhyllan istället. Hihihi. Allt är roliga leksaker för dom små-liven :)

Hoppas ni har det härligt i sommarvärmen.

Kram!

2010-07-13 @ 20:27:30
Postat av: mio

å moster trivdes som firren i plasket med finaste korven ♥

2010-07-21 @ 22:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0