Mamma-bebisträff och lite annat...

Nu blommar en av orchideerna! Yihoo! Jag är verkligen totalt värdelös att komma ihåg att vattna blommorna här hemma (För att få det att låta mindre negativt kan man säga att jag är enormt bra på att glömma bort) Jonas brukar vara den som tar tag i det då dom ser riktigt törstiga ut. Men att glömma bort att vattna orchideer verkar vara en hit :)



Igår hände det inte mycket hemma hos oss. Det regniga tråkvädet medförde att vi var inne hela långa dan. Mio var här en sväng då hon slutat jobba. Tussade på Leo och snicksnackade lite! 
Jag var en tiktig tröttis även igår, så jag gick faktiskt och la mig nästan samtidigt som lilleman. Skönt! Jag som skrev för några inlägg sedan att jag blivit så pigg. Hehehe. Det varade inte länge. Men det är ändå skillnad på att vara "vanligt" trött eller att vara "ingen energi- trött" tycker jag. Å just nu är jag bara "vanligt" trött (svammel, men kan tro att många fattar vad jag menar).  

Idag har vi varit på mamma-bebis-träff! Mycker trevligt var det. Vi var dock bara fyra mammor å fyra bebisar. Många hade förhinder denna gång. Men vi som var där njöt i solen med gött fika å superhärliga bebisar <3
När vi kom hem sov Leo en stund i vagnen så då passade jag på att sätta mig i solen. Känner att jag vill ha lite färg på min bleka nos snart. När Jonas kom hem från jobbet käkade vi middag ute. Sen tog vi en prommis ner på konsum å köpte glass med Anders, Josefine å Fabian.

Tre kvällar irad nu har Leo varit riktigt svår att natta. Han kommer verkligen inte till ro. Han är så trött så han knappt hänger ihop, men han vägrar slappna av. Kämpar bara emot. Börjde fundera på vad detta kan bero på. Han vaknar ju även på natten. Kanske är det fler tänder på G, magen som krånglar eller en "otrygghetsperiod"... Hur som helst så har en klok person lärt mig att allt inte behöver bero på något, utan det kan faktiskt bara vara tillfälligheter. Så jag ska försöka sluta tänka, fundera och undra så mycket :) Saker och ting ändras ju hela tiden, så vad man än kommer fram till, så stämmer det oftast ändå inte efter några dar. Typ!

  




Kommentarer
Postat av: Lina

Tänk att min orkidee oxå blommar nu. Har funderat på att slänga den många gånger. Så det var ju tur att jag inte gjorde :)

2010-06-10 @ 22:30:40
Postat av: Josefine

Jag har en orkidee som som snart tänker blomma, jag väntar med spänning. Har ju hittills bara lyckats få nya blad att växa. XD

Jag längtar efter att vara vanligt trött, just nu så känns det som att man går på lågvarv. :P

Vilka härliga bilder, du har alltid så fina och härliga bilder här i bloggen, det är en fröjd för ögat! ^^

Kram

2010-06-11 @ 08:54:10
URL: http://blog.tomakeitreal.se/
Postat av: Johanna

Vi har inte en enda levande blomma, skit trist men det är ingen utav oss som kommer ihåg att vattna blommorna så dom där ju bara en efter en..

2010-06-11 @ 21:59:19
URL: http://pluppy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0