Ålande och hand- å fotavtryck

Tiden räcker inte till.. Den går helt klart för fort. Tänk om varje dag kunde ha några fler timmar :) 
Tycker vi har varit effektiva i helgen, men OJ så lång listan är över vad vi skulle behöva göra på tomten (och även inne för den delen). Sen skulle jag vilja ha ännu mer bus- och mystid med Leo, lite tid för att baka, lite tid för att pyssla, lite tid för att hälsa på vänner och bekanta, för att umgås med familj, för att shoppa, för att bara vara med Jonas, för att göra nån mysig utflykt, för att vila, för att bla bla bla listan kan göras lång...    

Idag har vi tillbringat dagen i garaget. Städat och ställt ordning grejor i skåp osv. Även igår pysslade vi på med diverse sysslor. På kvällen såg vi film med gott sällskap. Än en gång blev jag påmind om att jag INTE ska se skräckfilmer. Kanske låter lite löjligt, men jag blir fasen "knäpp" av dom. Mardrömmar, mörkrädd å nojjig och sådär.. Tänker varje gång att "äh, det kan inte va så farligt, det är ju bara en film". Men, hahaha, det är bara att inse att jag kommer nog aldrig bli kapabel att se en sån film... 

Leo har börjat ta sig fram dit han vill (om det är nåt tillräckligt intressant han vill åt). Det är verkligen fullfart på han hela tiden. Att byta blöja, tvätta å klä är inte alls så enkelt längre. Vill icket vara still. 
Han ålar snabbast bakåt, men har även visat att han kan ta sig framåt. Ibland verkar han dock tycka det är jobbigt och då rullar han fram till dit han vill istället. Ser roligt ut :) Ibland ålar han bara en liten liten bit, sen blir han frustrerad (antagligen för att det inte går tillräckligt fort eller för att det är jobbigt) och då ligger han bara på samma ställe och skriker. Hihi. Även det ser faktiskt lite roligt ut :) 

I lördags gjorde vi hand å fotavtryck på Leo. Det var inte det lättaste att få till, men tillslut så lyckades vi få till ett halvhyfsat resultat :) Roligt att ha kvar sånt!  
 





Kommentarer
Postat av: Josefine

Det är verkligen sån härlig fart på Leo, han är tuff. :)

Vi kanske ska ta en tråkig regndag till att göra till en bakdag? Då kan ju man turas om att gå och ta hand om ett litet otåligt barn. :) Jag vill så gärna baka jag med, det är inte samma nöje i det då man har en bebis i famnen och bara en hand fri. :D

2010-06-14 @ 10:22:35
URL: http://blog.tomakeitreal.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0