"Visslande" vällingkille och regnbågsskatt...

Som alla andra helger har även denna gått med raketfart. Men vi har hunnit med en hel del nyttosaker och skoj! Igår kväll kom Lina, Mio och Elin hit. Vi käkade ost å kex, drack lite vin å pratade en massa. Sen for vi ner på Valvet :) Första gången på RIKTIGT länge jag var ut. Vi hade en riktigt trevlig kväll!!! Det ska garanterat hända igen!  Men gud så skumt det kändes att åka hemifrån på kvällen. Jag skickade ett å annat mess till Jonas för att försäkra mig om att skruttern sov på söta örat och att allt gick bra. Och det gjorde det <3

Leo har blivit en vällingkille. När jag slutade amma försökte vi att ge välling, men han totalvägrade. Fortsatte då att ge smakpertion av det lite nu å då för att vänja han, men det gav inge bra resultat. Han har därför ätit gröt som kvälls å morgonmål istället. Men så för ett par dagar sedan (när han vaknade hungrig som en varg vid halv sex på morgonen) gjorde jag ett nytt försök. Å positivt överaskad blev jag då han nöjt slurkade i sig en helflaska. Sedan dess har det bara rullat på med välling morgon å kväll :)

Idag har vi haft en utedag. Fixat och trixat på tomten. Vi har även haft kortvisitar av både Leos morfar och av Anders, Josefine och Fabian. Trevligt! Leo tycker det är roligt när man visslar. Hans morfar brukar ofta vissla för han och han ser då så intresserad ut och betraktar han med glittrande ögon. Idag när vi satt å fikade ute så visslade pappa och då rätt var det var så började Leo göra en massa nya miner och man såg hur koncentrerad han var. Sen så fick han till en "visselmun". Såg så sött ut :) 

Vad FINT det är nu när allt är grönt och slagit ut å blommar. Också luktar det ju så gott. Har doftat på äppelblommor och liljekonvaljer idag! Titta på näst sista bilden. Blev en regnbåge när Jonas stod å vattnade gräset. Undra om det finns en skatt där den slutar? :)

  



  



 


Kommentarer
Postat av: Erica

Men titt gullpojken som ska till och vissla!

KRAM

2010-06-06 @ 23:25:50
Postat av: Elin

Så har man äntligen hittat till din fina blogg! Tack för i lördags! hur kul som helst men jag var mkt trött igår...hur ska det då bli när det blir riktigt party? Typ Linas fest?

Tänk att han försöker vissla!!sötaste Leo.. Kram!

2010-06-07 @ 09:04:08
Postat av: Josefine

Men så söt Leo är!!! Gullskrutt! <3

2010-06-07 @ 14:03:16
URL: http://blog.tomakeitreal.se/
Postat av: Karin

Erica: Vi ses senare idag. Skoj!



Elin: Tack själv! Mycket trevligt :)Jag var också riktigt trött. Men det var klart värt det! Kram!



Josefine: Han är ju lik sin mamma (haha) :)

2010-06-08 @ 09:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0