Inget speciellt..

Att ge en portion gröt precis innan kvällsamningen har funkat toppen. Innan det har Leo oftast vaknat kring 3 eller 4 och käkat, men nu står han sig till typ 7-8-tiden. Har bytt ut lunchamningen till puré och funderar nu på att så smått börja byta ut även middagsamningen å endast amma morgon och kväll. Tycker att det börjar kännas rätt att göra så. Leo verkar gilla att testa olika nya smaker och jag tycker det funkar bra med det målet jag bytt ut. Vill dock inte stressa på, utan det får ta den tid det tar. Det kommer nog kännas riktigt tomt att sluta amma, men jag får se till att vi får härliga mysstunder ändå :)  

På förmiddan idag tog Leo ett längre sovpass än vanligt. Han brukar bara sova typ 30 min innan lunch, men idag sov han över 1,5 timma. Då jag var intställd på den vanliga halvtimmesvilan så stressade jag som vanligt på med tvätt, undanplockning å andra "måsten", så när han sedan sov en timma extra så blev jag helt plötsligt helt görarlös. Det händer ju inte så ofta nu för tiden så det kändes skumt rent ut sagt :) Bara gick runt runt lixom och kom inte på något att göra. Tur att en vän ringde just då å räddade mig från att bli alldeles för uttråkad. Hehe :)
 


Renoveringen har gått fortsatt bra. Dom jobbar på som bara den från morgon till kväll. Uppskattar verkligen att vi får så mycket hjälp!

Imorgon ska jag ta med mig Leo och gå på bäverspan. Det är tydligen en bäver som håller hus i dammen nedanför vårat hus. Ska se om jag får se han (eller hon). Helst av allt skulle jag vilja se en björn, men då får jag nog leta mig  ut i skogen istället :) Och då lämnar jag nog Leo hemma..


       



Kommentarer
Postat av: johanna

Kul att kunna börja ge lite annat än bröstmjölken, har funderat ibland på om man ska börja ge ersättning några mål i stället så Liv lär sig ta flaskan men det bästa är väl kanske om man ammar tills dom kan börja äta lite utav annat!



Han är bra söt Leo.. Vi får ta och titta förbi någon dag! Vi fick se skorna igår hos ortopeden, vita och söta! Men har Leo skenor också eller bara skor? : )

2010-05-11 @ 13:12:30
URL: http://pluppy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0