Rädsla och maktlöshet

I måndags blev jag RIKTIGT rädd.. Jag gav Leo gröt till middag. Som vanligt åt han med god aptit och det var lixom inga konstigheter.. Men typ bara nån minut efter han fått sista skeden började han bli röd runt munnen å ner mot halsen.. och bara sekunder efter blossade det upp massa prickar å blämmor (typ nässelutslag).. och jag tyckte han blev uppsvälld lixom.. Så här i efterhand är jag stolt över mig själv att jag kunde behålla lugnet så bra.. Ville inte stressa upp Leo. Men jag han tänka en hel del tankar kan jag säga... Hur som helst ringde jag sjukvårdsrådgivningen och dom sa att vi skulle åka in med en gång.. Medan jag talade med dom blev blemmorna allt fler så vi kastade in oss i bilen och for .. På väg till sjukan började allt lägga sig och Leo verkade totalt ovetande om att något var galet.. Han skrattade å "prata" på som vanligt. Vi valde dock att åka in ändå och det var tur det.. För att göra en lång historia kort så visade det sig att prinsen är allergisk mot mjölk.. Dom gjorde ett test på sjukan som han reagerade starkt på.. Jag var övertygad om att det var äpple eller mango han hade reagerat på, då gröten var smaksatt av det.. Men så fel jag hade.. Och vilken J---A tur att vi åkte in och att dom kom fram till detta.. Annars hade han (som kvällen innan) fått en hel flaska ersättning på kvällen innan läggdax.. Och om han reagerade så kraftigt på skummjölkspulvret i gröten så vill jag inte ens tänka på hur reaktionen på ersättningen hade blivit... Huvva..

När vi kom hem den kvällen var Leo helt slut.. Han grät som bara den då jag försökt få i han mjölkfri ersättning som vi fått på sjukhuset. Han vägrade att äta den (förståligt då den verkligen smakade ILLA). Han blev riktigt otröstlig ett tag och jag kände mig så maktlös. Det tog ett bra tag innan han lugnade sig. Har inte hört honom så ledsen någon gång förut. Det slutade med att han fick en banan och lite morot som kvällsmat innan han totalslocknade i min famn.. Satt LÄNGE med honom i famnen och tänkte på hur mycket jag älskar honom <3

Igår var Leo en riktig tröttis. Kanske inte så konstigt med tanke på vad han kvällen innan fick genomlida. Vi var hemma hela dagen. Fick besök av Erica och Isaac på förmiddan och efter lunch kom Josefine och Fabbe hit.

Denna dag har vi varit lite mer aktiv. Har varit på lunch med goda vänner i Para, städat, tvättat och gått en liten prommis.

 









Kommentarer
Postat av: Josefine

Finaste Leo och du var duktig som behöll ditt lugn då han fick reaktionen! Det var tur att ni åkte in och fick svar.

Fabbe fick ont i magen igen även om han bara fick lite ersättning, men jag kanske bara nojar över det hela. Men får han en reaktion och vi måste åka in då ska dom verkligen få höra av både mig och Anders.

Men men... Nu hoppas vi att båda lillkillarna håller sig pigga och krya!

KRAM

2010-05-20 @ 08:21:14
URL: http://blog.tomakeitreal.se/
Postat av: Erica

Tack själv älskade vän. Ja helst din gudson kan göra sig enormt charmig på kort va? =). Jodå jag vispade 3 olika skålar och tillslut kom jag fram till att det var gröt.

Ses på Måndag då vi ska härja av oss rejält.

KRAM

2010-05-20 @ 10:24:55
Postat av: Johanna

Vilken tur att ni åkte in... Jag vet i tusan om jag skulle kunna behålla lugnet i en sån där situation.. eller ja, man kanske tänker som du att man behåller lugnet för barnetsskull.. Skönt att ni fick veta vad det va han reagerade på på en gång också!!

2010-05-20 @ 14:16:39
URL: http://pluppy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0