Bla bla blandat och bilder...

Igår var vi på stan en sväng sedan var vi på risön och spanade på massa bilar. Min kunskap om och intresse för gamla bilar (läs: bilar överhuvudtaget) är = noll, jag tycker bara att det är roligt när det väl händer något i Solle.. Så om det är bilar eller något annat att titta på har mindre betydelse.. Dom sålde gohamburgare där å då var jag nöjd :) På kvällen blev det grillat med trevligt sällskap!

Leo har matvägrat både igår och idag. Jag försöker verkligen med allt, men det går bara inte. Nån sked då och då kan slinka ner, men icket en hel potion.. Idag ville han inte ens ha fruktpure.. Han dricker gärna vatten iallafall och det känns ju bra. Blir inte klok på vad det är som gör detta.. Han är ju pigg i övrigt så jag har svårt att tro att det beror på typ magsjuka eller nåt... Hoppas det inte håller i sig nå länge bara. Jag som går runt och är småorolig för det mesta kan ju säga att detta gör mig stororolig... 

Idag har vi äntligen hunnit fixa lite ute. Precis när vi kom ut började det naturligtvis tokregna. Men vi har tänkt att göra dessa saker så länge nu så vi ignorerade regnet och körde på ändå :) Som tur var kom det ju bara nåra skurar och solen tittade ju faktiskt fram emellanåt. Jonas har krattat jord och sått gräs med mer och jag har planterat :) Känns så härligt att äntligen fått det gjort. Mest nöjd är jag över blommorna på bron. Känns lite mer aktuellt att ha fina blommor i krukorna än den utblommade ljungen som jag bara för några veckor sedan tog bort (bättre sent än aldrig) :) Jag planterade även två tomatplanter. Och jordguubbar (i ampel och i kruka). Sen blev det lite örter planterat också. Basilika, dill, gräslök, lavendel och persilja.. Hoppas nu att det blir lyckat så det blir nåt av det och inte bara jord i en kruka :) Har även köpt morot och sockerärtor.. Men det han vi inte med att plantera idag så det får bli en annan gång.

I morse blev jag så rörd så jag började gråta.. Jag hade fått sovmorgon och var uppe och gjorde mig iordning då Jonas ropade att Leo ville mig nåt innan han skulle vila :) Gick ner och då hade Jonas tagit med sig Leo på Konsum och köpt en blomma och min favvoinsmörjningskräm till mig och gjort te.. Han sa att det är klart Leo vill ge sin älskade mamma en present på morsdag.. Blev så rörd över att Jonas är så underbart snäll å go. Sen när jag möttes av en Leo som bara tokskrattade och räckte armarna mot mig (hade ju inte sett mig på flera timmar :)), så kunde jag inte hålla tillbaka tårarna.. Mina fina älsklingar <3  





  
  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0