Skrattande tröttmössa får börja så smått med mjölk....




I går kväll då vi precis lagt oss för att sova fick vi höra högljudda läten innifrån Leos rum. Han skrattade och skrattade å skrattade (I Sömn). Blev alldeles varm i hjärtat. Lät så fantaktiskt gulligt. Jag undrar vad han drömde?!

Gårdagens besök på barnmottagningen gick över förväntan. Alldeles förträffligt faktiskt! Pricktestet gav inget utslag. Då gjorde läkaren tester genom att ge Leo mjölk. Först uppvärmd - utspädd mjölk (bara någon droppe). Sedan fick vi vänta ett tag innan hon gav honom lite mer, sedan vänta osv. Sista steget var att hon gav honom några milliliter helt vanlig mjölk. Vi väntade en halv timme och då detta inte heller gav någon reaktion så fick han en "OK stämpel" och diagnosen komjölksproteinallergi kunde med gjädje tas bort :) 
Dock så ska vi börja sakta men säkert. Även om han inte är allergisk finns det ju en risk att han har en viss överkänslighet som finns kvar. Kan ju visa sig genom magont eller så istället... Så vi tar inte ut ALL glädje ännu... Bara lite ;) 

Idag är vi bjudna på födelsedagslunch i Para. Denna gång är det mamman i huset som skall firas <3 

  


Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad härligt att han inte är allergisk, jag blev så glad igår då jag fick höra det!

Kram!

2010-11-03 @ 10:50:19
URL: http://blog.tomakeitreal.com
Postat av: Elli

Skönt att allergin verkar vara borta...

2010-11-03 @ 14:59:30
URL: http://www.melwin.org
Postat av: Johanna

Men gud vad härligt!!!! : ) : ) : ) Ska jag vara ärlig så tror jag inte Liv är mjölkprotein alergiker.. tror det är någonting annat..

2010-11-03 @ 16:31:14
URL: http://pluppy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0