Ett år sedan...

Nu vilar Leo en stund och samlar kraft inför nästa kalas. Födelsedagslunchen och fikat blev lyckat och Leo fick SÅ fina presenter <3 Själv sitter jag och tänker tillbaka. Är en smula sentimental. Tänk var fort tiden går. Jag vet att jag tjatar om det ofta, men det är ju helt sjukt. Att ett år kan gå SÅ fort...

För ett år sedan vaknade jag på natten av att vattnet hade gått och jag hade känningar i magen. Väckte Jonas och sa att det kanske börjar dra ihop sig till ankomst. "Lugnet-själv-Jonas" frågade om jag hade ont- och täta värkar. Då svaret blev Nej somnade han lugnt om. Men icket jag. Jag klev upp och tog en dusch och skrev sedan klart min graviditetsdagbok. Ringde till förlossningen på morgonkvisten kring 8. Dom sa att vi skulle komma in för en undersökning- se så att allt såg bra ut- sen få åka hem i väntan på att värkarbetet skulle komma igång.
Så.. Vi gjorde oss iordning och begav oss iväg. Självklart lämnade vi BB-väskan hemma, eftersom vi bara skulle dit fram och tillbaka. Trodde vi då :)
Väl på förlossningen säkerställde dom vattenavgång och erbjöd oss sedan att äta lite frukost innan undersökningen skulle göras. I detta skede började jag få riktigt ont. Sa till Jonas att: " Gör det så här ont redan nu, vet i f--n hur jag ska klara när det sätter igång på riktigt"?!. "Det kommer du klara galant"- sa Jonas, men jag såg allt en gnutta oro i hans blick ;). Jonas fixade en kopp te till mig. Jag stod dock mest bara och hoppade så den var svår att få i sig. Gick istället tillbaka till det rum vi blivit tilldelade och frågade en barnmorska som kom in om dom skulle kunna göra undersökningen snart... " för nu känns det verkligen som om det trycker på". Undersökningen gjordes och hon såg rätt förvånad ut då hon med ett leende sa att " inte konstigt att du känner av detta... Du är öppen 10 cm och här känner jag ett huvud" :)
Fick värkstimulerande dropp och sen gick allt fort.
För ett år sedan, klockan 12:41, födde jag våran underbara son.
För ett år sedan var lyckan total - och är det fortfarande ♥

Vi har nu fått spendera ett helt år- Vinter, Vår, Sommar och Höst- tillsammans med denna underbara individ. Ett fantastiskt år! Älskar dig mest av allt!

♥ Leo ♥

Om det skulle tändas en stjärna varje gång jag tänker på hur stolt jag är över dig och
på hur mycket du betyder för mig, så skulle natten vara
lika ljus som dagen...


Grattis på din första födelsedag älskling!



Alldeles ny






♥Från en månad till Ett-års-dagen ♥

Kommentarer
Postat av: Elli

Va fint skrivet vännen, kan inte annat än att hålla med om att man blir lite sentimental. Den dagen barnen föds är en dag man aldrig kommer att glömma och den känsla och lycka man känner är svår att förklara...Allt som händer efter de är födda är en resa i sig som även det skänker mkt lycka!

Ett stort grattis till finaste Leo på hans allra första födelsedag! Melwin kommer ngn dag och kompar han med trummor :-) Kram

2010-11-24 @ 16:23:29
URL: http://www.melwin.org
Postat av: mio

asså han är ju VÄRLDENS finaste!!! ♥♥♥

2010-11-24 @ 16:54:16
URL: http://miosorganiseradekaos.blogg.se/
Postat av: Susann

Vad fint skrivet och grattis på ett årsdagen till lilla Leo!! Tiden går så fort.... Låter som han har haft en toppen födesledag!:)

2010-11-24 @ 20:21:52
Postat av: Erica

Även jag kommer ihåg den dagen med en enorm lycka! Min bäste vän hade fött en son när jag ringde en helt vanlig Tisdag för att bara kolla läget <3.

Grattis världens bästa Leo på din 1 års dag.

Kram

2010-11-24 @ 23:25:33
Postat av: Johanna

Hoppas Leo hade en toppen toppen dag!!!

2010-11-25 @ 10:55:25
URL: http://pluppy.blogg.se/
Postat av: Elin

Men åhh! så fint Karin! jag tjatar jämt också om HUR fort tiden går, är ju helt sjukt...men det händer ju så himla mkt det första året också. Sjukt att det är deras andra jul nu.. TACK för supermysigt 1-årskalas med go mat och gofika som vanligt - kram!

2010-11-25 @ 12:27:14
Postat av: Linda

Håller med om att det var fint skrivet Karin. Fick tårar av att läsa det och fina kort som vanligt på Leo. Tänk att ett år kan gå så himla fort. Tack för det fina kalaset och den goda lunchen/fikat.

Kram!

2010-11-25 @ 14:49:59
Postat av: Karin

<3 Tack snälla, allihopa <3

Kram!

2010-11-25 @ 22:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0