Härliga höst...

Jag är en tröttis. Imorse då jag såg mig själv i spegeln trodde jag först att jag såg ett spöke.. Blek, finnig och rent ut sagt spöklik. Jag måste sola. Och jag måste gå och lägga mig tidigare på kvällarna, för att få några fler timmars sömn. Men då tycker jag ju att den där "efter-nattningen-tiden" är så oerhört värdefull, så jag har liksom svårt att gå och lägga mig i tid. Det finns alldeles för mycket annat som lockar när nyttosysslorna är avklarade... Pyssla, baka, fixa med foton, umgås med Jonas, prata i telefonen, titta datorn (bloggar, FB å annat roligt) och inte minst se på tv... Tanken att man inom kort ska hinna med att jobba heltid också skrämmer mig lite ;) 

Dagen började på ett ovanligt, men härligt sätt. Leo var nämligen på "goshumör" (vilket händer allt för sällan enligt mig), så vi låg kvar i sängen och drog oss till 8. Då somnade Leo om en stund och jag klev upp och gjorde mig i ordning. När han vaknade begav vi oss, ganska omgående, till Öppnis för lek och bus! Gillar verkligen Öppnis. Leo ser så lycklig ut då han får härja omkring blad roliga leksaker och vara tillsammans med massa andra barn. Sen är det ju toppenroligt för ens egen del också att träffa så många trevliga mammor- och deras barn! 
Jonas har haft semester i två dagar för att fixa med infiltrationen från brunnen å lite annat. Så eftermiddan har vi spenderat ute på gården och hållt honom sällskap då han pysslat på med diverse sysslor. Har sagt det förut, men säger det igen - hösten är härlig. Så fina färger. Leo fick inviga sina nya täckbyxor. Såg mäkta nöjd ut då jag äntligen lät honom krypa på kalla marken :)  



Imorgon ska jag och Elli åka till Kramfors på en bytesmarknad som Elin har rekommenderat. Har förhoppningar om att komma hem med en overall, vinterskor och kanske nån rolig leksak!  
   


Kommentarer
Postat av: Elli

1000-tack vännen för en otroligt trevlig dag i K-fors! Kram

2010-10-03 @ 20:21:29
URL: http://www.melwin.org
Postat av: Karin

Elli: Tack själv vännen! Supertrevligt!

Till våren åker vi dit och fyndar ännu mer ;)

Kram!

2010-10-03 @ 22:03:49
URL: http://karinhasselborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0