Jobb-plan, Moster-mys och katt-bus...

Idag har jag varit på jobbet och gjort en plan för min arbets-start i Januari. Känns bra. Jag är ju av den sorten som vill att allt ska vara välplanerat och bestämt... Annars kan jag liksom inte slappna av utan funderar bara sönder mig över hur saker och ting kommer att bli. Nu vet jag. Leo har dagisplats från och med 10 januari (eller åtminstånde där omkring - har inte fått ett datum ännu). Då - efter inskolningen är klar kommer jag att börja jobba 50% till typ slutet av Mars (eventuellt nån vecka längre beroende på hur schemaperioderna ligger) och sedan gå upp till heltid igen. På detta vis får Leo en "mjukstart" på dagis och jag, som kommer ha separationsångest i massor då jag inte längre ska vara med honom hela dagarna, får tid att vänja mig sakta men säkert!

Idag har Leo spenderat massa timmar tillsammans med Mio. Dom har, i vanlig ordning, haft en bra dag tillsammans <3 Innan jag for på jobb-mötet hann jag med en lunch hemma hos Linda tillsammans med goda vänner. Något man i allra högsta grad kommer att sakna då arbetslivet drar igång igen!
Ikväll har Leo badat och bokstavligen blött ner Hela badrummet. Var längesedan han badade i badbaljan. Brukar oftast bada i badkaret med nån av oss. Och han satt inte längre särskilt stilla i baljan (läs: inte stilla en sekund). Han plaskade, skvätte, for upp och ner ur baljan och kastade badleksaker. När vi var klar såg det ut som även jag hade badat (dock med kläderna på). Men roligt hade vi alla fall <3    

Imorgon är det dags för ett BVC-besök med vaccination och läkarundersökning. Hade egentligen tid redan förra veckan, men fick avboka eftersom han hade feber då. Vid förra vaccinationen fick han massa feber efteråt, något jag verkligen hoppas att han slipper denna gång. Vore så trist nu när mitt <3 äntligen blivit pigg och alert igen! 


Mitt ♥ - med en massa bus i blicken! Och varför?... Jo, för att: 

han har kommit på att det är roligt att riva ner de fina "klister-katterna"
jag satt upp på väggen. Han river ner, jag sätter upp, han river ner osv. 
Å det är SÅåå roligt ;)
    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0