Härlig påskledighet...

Vi har haft en superhärlig påskhelg. Trodde först att det bara skulle bli att ställa in alla planer, då Leo spydde (otippat!) natten mot fredagen då vi skulle åka. På morgonen var han dock pigg och åt frukost med hyfsat god aptit, så efter att ha pratat med Jonas föräldrar och fått okej trots smittningsrisk så packade vi väskorna och gav oss iväg. Tur var väl det, för det var verkligen en "light-variant" av magsjuka så det blev inget mer av den än det som hade visat sig på natten. Tror ändå att jag ska ringa till BVC eller VC och rådfråga kring detta. Det var 5:e magsjukan för lilleman nu... Känns inte riktigt ok, eller så har han bara haft otur...

I allafall så har vi njutit av ledighet, finväder och god mat dessa dagar. Leo har varit på toppenhumör hela helgen. Vi har varit ute nästintill hela dagarna och han har lekt, busat, upptäckt och myst tillsammans med sin farfar, farmor och faster.

Resan dit gick bra. Vi stannade ett par gånger och "sprang bort" lite sprattel i benen :)









Som jag tidigare skrivit så bor dom helt underbart. Kan man inte slappna av och känna
livskvalite i den miljön, så kan man det ingenstans..
Leo har både åkt fyrhjuling och åkgräsklippare. Han har dragit runt löv/stenar i en skottkärra, spelat boll, lekt
tittut och utforskat det mesta i minsta lilla detalj. Han har upptäckt tjusningen i att få kasta stenar i vattnet så det plumsar och skvätter vatten... Hade vi inte begränsat hans kastande så hade han nog stått kvar och kastat ännu ;)



Även hemresan, igår eftermiddags, gick hyfsat bra. Lite less, trött och gnölig var han allt. Men detta
löste sig genom ett stopp för lek, glass och stenkastning :)


Idag har Jonas varit i Sundsvall tillsammans med min pappa och bror och införskaffat diverse nyttoprylar. Jag och Leo var hemma på förmiddan och stökade på med det mesta. Leo blev tvärtrött som aldrig förr och totalslocknade i min famn redan kl 10. Efter hela tre timmars vila for vi ner på Skolis och hade en härlig dag i solen!

Han var grinig, å jag talade i telefonen, så jag lyfte upp honom för att bära han ett tag.
Men Poff sa det så sov han mot min axel. Tröttmössa där <3

 

Som avslut på detta till största dels bildinlägg, så visar jag en bild på en ivrig och glad Leo som upptäckt att vi faktiskt inte bor så illa till. Det finns ju nämligen en damm alldeles intill. Och där kan man (med mamma tätt brevid) kasta sten i vattnet :)



Kommentarer
Postat av: mio

vilket fint inlägg du gjort <3

2011-04-26 @ 06:59:54
URL: http://miosorganiseradekaos.blogg.se/
Postat av: GuggiS

Vilken härlig påskhelg ni haft =)

Bilden på dig med Leo i famnen är jättefin! Den ropar ut trygghet =)



Kram!

2011-04-26 @ 22:19:19
Postat av: Karin

Mio: Tack! <3



GuggiS: Ja, har haft det underbart! Tack!

Hoppas allt är bra med er. Vore trevligt att ses nån dag så grabbarna får busa lite :)

Kram!

2011-04-28 @ 21:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0