Härliga vår-värme!

Hade tur då jag la mitt schema och lyckades pricka in en ledig dag just denna härliga dag! Såklart kommer det komma många fler varma och härliga dagar, men det känns alltid lite extra härligt de allra första gångerna man får möta värmen av solen!

Leo är inne i en period nu där han testa mig och mitt tålamod till max. Han gör ofta saker som han mycket väl vet att inte är okej. Det är dock bara med mig han "trotsar". Då han är med Jonas är han som vanligt! Jag försöker att inte göra sån stor grej av det hela. Skulle inte få göra annat än att tillrättavisa om jag skulle ta fasta på varje "trotsgrej" han gör. Väljer att fokusera på de "allvarligaste" sakerna istället. Om han exempelvis gör något som han redan vet att inte är okej, som att sitta och kasta matbitar på golvet och samtidigt spanar efter min reaktion, så får han fortsätta att kasta... Ingen större skada skedd. Men då han försöker slåss eller bitas så följs detta av en omedelbar och bestämd reaktion från hans mor.. Tror det kan vara bra att bestämma sig för vad det är som är värt att "strida" om. Tillrättaviselse på tillrättaviselse, tjat och gnat- tror jag inte håller i längden. Hur ska han då veta skillnaden på "det där är inte okej" och "det där är inte alls okej"... 

Hur som helst så gillar Leo skarpt att vara utomhus. Å idag var det ju en toppendag för denna syssla. På förmiddan var vi ute och pysslade lite på gården. Samlade i hop grenar och pinnar som blåst omkring vid tidigare "orkanväder". Vi tog även en liten prommis till kläddax och ok/Q8. Då det var dags för Leos vila så totalignorerade jag alla nyttosysslor och satta mig istället i en stol ute på gården och njöt i solen! Efter vilan åkte vi till Josefine och Fabbis och tog tillsammans med dem en prommis till Hågestaön, där vi lekte och fikade. Bortsett från några "trotsinhopp" så har vi alltså haft en suverän dag i vårvärmen!

Nu ska jag bildpeppra igen. Något som inte hör till ovanligheten :)

Som sagt så gillar Leo att vara utomhus! Han går på upptäcksfärder på gården, men mest
intressant är att "smita" i väg utanför gården och gå ner till garaget!


Hjälper mamsen att samla pinnar ♥


Efter handling är det kul att få köra lite bil!


På vagnfärd inomhus tillsammans med några av sina favoriter ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0