Påsktradition...

Ännu en arbetsvecka har nått sitt slut och nu väntar en härlig påskledighet. Igår kväll åt vi en god middag på Toledos tillsammans med familj. Gott som bara den och smågrabbarna skötte sig väldigt bra, trots lite väl lång väntan på maten. Idag har jag och Leo varit lediga hela långa dagen. Jonas jobbade halvdag, så han kom hem redan vid 1-snåret. På förmiddan uträttade vi några ärenden och eftermiddan ägnade vi åt lite pyssel på gården samt en shoppingtur till Kläddax.  
   

  
Leo har fått lära sig att yxan är farlig, därav det betryggande avståndet (första bilden). Då Jonas säger att det är okej så hjälper han dock gärna till med att samla ihop färdigklyvd ved :)

Har skapat en liten påsktradition som jag hoppas att Leo och Fabian kommer att gilla framöver. Gjorde i ordning två påskägg med lite diverse gotta i. Tanken är att dessa ägg, varje påsk, skall placeras vid det träd som vi planterade i samband med deras namngivningsceremoni. För där har minnsann påskharen lämnat dem ;)  



Glad påsk!
Detta är ditt påskägg, du får allt som är i.
Lägg det sedan nånstans där jag hoppar förbi.
Jag tar tillbaka skalet, & vänta får du se...
Att nästa påsk, vid trädet, nytt ägg jag dig vill ge!
/ Påskharen






  
Grabbarna sprang fram till äggen... Kastade omkring dem (verkade tro att det var bollar)
Men då dem gick itu och innehållet visade sig var lyckan total och dem fick frossa i godsaker en stund :)


I traditionen ingår det fotografering.
På detta sett får vi se grabbarna "växa med träden" som vi planterade åt dom vid deras
namngivning :)


Imorgon åker vi till Hallen (till Jonas föräldrar)! Så vi passar på att önska alla en riktigt härlig påskhelg!!!

 



Kommentarer
Postat av: Nettan

Nämen guuuud va sött med en sån tradition!! Jätteskoj!!!!!

Önskar er en toppenfin påsk..., själv befarar jag att jag får en liten sjukling härhemma... :-/

KRAM

2011-04-21 @ 23:24:30
Postat av: linda

Men vilken fin påsktradition du skapat åt grabbarna =) Verkligen superfin. Hoppas ni får en trevlig påsk i Hallen!

Kram

2011-04-22 @ 06:49:37
Postat av: Josefine

Verkligen fin tradition, önskar jag hade kunnat vara med och se då dom hittade äggen, men nästa år så! :)

2011-04-22 @ 08:45:36
Postat av: GuggiS

Vilken fin tradition du fixat =) Och vad skoj för killarna att få ha både bilder och träd kvar när de blir äldre.

Hoppas ni får en riktigt skön påskhelg!

KRAM!

2011-04-22 @ 22:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0