Något att tänka på...

Det finns några skrivna rader av någon med namn Sören Kirkegaard som är väldigt klokt. Något som jag brukar tänka på lite titt som tätt i olika situationer. Inte minst på jobbet... Men även till viss mån i andra situationer.. Till exempel då man trilskas med ett argt eller frustrerat Lejon ;) Vikten av att förstå den andres "nivå" "tankar" och "verklighet" är nog större än vad man tror många gånger. 

" För att verkligen kunna hjälpa en annan måste jag förstå mer än han, men först och främst dock väl förstå det han förstår. När jag inte gör det, så är min merförståelse honom alls inte till hjälp. Vill jag ändå göra min merförståelse gällande, så är det för att jag är fåfäng och stolt, så att jag i grunden, istället för att gagna honom, egentligen vill beundras av honom".

Visst ligger det lite klokhet i detta?  :) 


Kommentarer
Postat av: susann

Mycket klokt!

2011-09-08 @ 21:16:29
URL: http://susannhjortsberg.blogspot.com/
Postat av: Karin

Ja verkligen! Går liksom att tänka på i många olika situationer.

2011-09-11 @ 20:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0