Bebisen

Vår bebis verkar må bra. ♥:at tickade på med 145 slag per minut även denna gång. Magen har växt som den ska sedan förra mätningen. Dock så är den betydligt mindre än var den var då Leo låg där i. Om inte barnmorskan vid UL hade avslöjat att det var en grabb i magen så hade jag varit övertygad om att det var en flicka. Det är så mycket som har skiljt sig från då jag väntade Leo. Illamående i typ 25 veckor nu. Då inget illamående alls. Leos hjärtljud var aldrig över 132 slag per minut. Har gått upp 9 kg nu (30 fullgångna veckor), med Leo gick jag upp drygt 25 kg.. Hormonranden som var skarp och sträckte sig över precis hela magen då jag väntade Leo har jag nu inte sett en skymt av. Men nu är det ju så att varje graviditet är olik och det där med att lista ut kön med hjälp av hjärtljud å annat är nog mest påhitt.. Men hur som helst så hade jag minsann gissat på tjej om det nu var så jag inte redan visste ;) Just nu sitter jag och njuter av härliga sparkar och ser SÅÅ mycket fram emot att få träffa denna lilla krabat. Min högsta önskan är att han mår bra och är frisk och att han hör då jag och Leo brukar sjunga bä bä vita lamm och lilla snigel för honom ♥

Mitt järnvärde hade blivit sämre (nu endast 101). Kanske inte så konstigt att man är lite trött, blek och yr i bollen vissa dagar. Nu Måste jag se till att komma ihåg att inte glömma bort att ta de där icket-magvänliga järntabletterna..

Har lite svårt att greppa att det börjar närma sig nu. "Snart" är vi 4 i vår lilla familj! Längtar massor!!!

Julafton Vecka 29+0 :)

 

Efter att vi varit på MVC idag så åkte vi till badhuset. Leo blev lika glad som vanligt då vi parkerat bilen och gick mot den nu väl igenkända byggnaden. Och att Jonas var med och badade denna gång gjorde ju allt ännu roligare :) Efter lunch fick vi besök av Elli, Micke, Melwin och Noel. Mycket trevligt!

 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ett tips för att få upp blodvärdet utan dessa förhatliga tabletter är att köpa järnkraft på hälsokost :) Smakar lite illa, men det står man ut med eftersom magen håller sig i schack :)

En matsked per dag tog jag och blodvärdet steg från 89 till 110 och det var okej enligt min bm.

Kram!

2011-12-29 @ 22:38:49
Postat av: Karin

Gunilla: Tack för tipset!! Ska absolut prova det - om magen börjar strejka igen av dessa tabletter!

Hoppas ni mår bra och trivs i erat nya boende.

Kram!

2011-12-30 @ 10:04:26
Postat av: Linda

Ett annat tips för att undvika dessa tabletter är en brustablett som heter Fexim, finns på apoteket. Min mage klarade den mkt bättre. Rekomenderas!



Passar även på att önska lycka till med lillbebisen! :)

2012-01-02 @ 15:23:49
Postat av: Karin

Linda: Tack för tipset. Då finns det ju ett par alternativ som man kan prova istället för de där hemska tabletterna :)



KRAM!

2012-01-04 @ 19:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0