Ledig dag!

Idag har jag varit mammaledig å umgåtts med Leo hela dan. Tanken var att vi skulle gå på badhuset.. Men Leo är inne i en liten "bus" - "missnöje" - "kan själv" - perido så jag visste inte riktigt om det verkligen skulle bli lyckat med ett badhusbesök. Är ganska övertygad om att det hade varit svårt att få med honom hem igen.. Men ialla fall så ångrade jag mig å tänkte att det är klart vi ska åka på badhuset. Han får trilskas hur mycket han vill - just medan vi badar kommer det bli lyckat i alla fall.. Men se då var jag så klok att jag provade min bikini innan å precis som jag misstänkte så har den totalkrymt i tvätten eller nåt ;) ... Min rumpa får verkligen inte plats i den längre ;) Så det blev en hemmadag istället! Förmiddan spenderde vi i lekrummet med modellerapyssel och lite annat. Efter vilan var vi ute i snöyran i ett par timmar. Självklart invigde vi den nya bobben, vilket var väldigt roligt tyckte både jag och Leo. Än om jag egentligen börjar bli en aning för otymplig för att sitta och åka utför backen :) Jag skottade gården i två omgångar och vi stog läge och betraktade en traktor som röjde snö! Härlig dag med andra ord!

Då Jonas kom hem från jobbet blev det tacopajmiddag och fredasmys. Till Leos stora förtjusning var pappa/morfar här och hälsade på en stund också.

I övrigt så hade jag lovat mig själv att låta bli att städa idag. Får sån foglossning då jag dammsuger (låter påhittat att det är just då jag får foglossning med det är faktiskt sannt).. I alla fall så svek jag mitt löfte till mig själv då Leo för tredje gången bara på en stund kom fram till mig med nåt skräp å sa "dammråtta hitta ja".. :) Dom är rar dom små!

Ikväll har jag bakat Raiderkaka och kokostoppar. Idol hoppade jag över då jag är tyckte det var så trist att inte Moa var med!

Nu ser vi fram emot ytterligare två lediga dagar där massor med saker förväntas hinnas med! Å mer snö får det gärna komma!

 

Premiär för bobbåkning!

Då jag tar fram dammsugaren så tar Leo fram dammvippan å springer runt med den å "dammar"

Fabian och Leo förra helgen då vi byggt en mysig koja i lekrummet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0