Bad, nyttopyssel å krassligt Lejon...

I fredags var jag ledig. Jag frågade Leo på morgonen vad han ville göra idag å svaret blev inte helt otippat "badda huset". Letade å fann bikinitrosor i modellen större än de som "krymt i tvätten" och åkte sedan iväg med min förväntansfulla och överlyckliga son till badet. Dessvärre hade jag missar att på fredagar öppnar dom 12 och INTE 11 som klockan var då vi kom dit.. Attans.. Hur förklarar man för en "badredo" tvååring som redan är otålig att vi får vänta en timma å åka tillbaka sedan? Han blev helt förkrossad stackarn... Han såg ut som han sålt smöret å tappat pengarna då vi gick ut från badhuset utan att ha fått badat å tårarna rullade ner för småkinderna :(

Vi for och tittade på hästar och efter det for vi och åt på Sibylla och därefter kunde vi återvända till badhuset för att äntligen få bada! Trots att det sägs att man alltid känner sig smidig i vattnet så kännde jag mig som en valross.. Men roligt hade vi å Leo var supernöjd och det är ju huvudsaken :)

Efter badet mötte världens bästa Bobbo (mamma) upp oss och vi fikade tillsammans innan vi for hem!

I övrigt har helgen bestått av hemmamys och nyttopyssel. Har bakat, fixat å trixat, slagit in de sista julklapparna och skrivit rim till dom. Hunnit med att åka några svängar på bobben har vi såklart också hunnit med. Dessvärre har Leo varit krasslig i helgen. Han har fått en riktigt otäck hosta så nattsömnen har varit näst intill obefintlig å han har verkligen slitit ont... Hoppas den ger med sig fort! Han blir nog hemma från dagis ett par dagar denna vecka..

Nu börjar det verkligen klia i mina fingrar.. Jag vill ställa ordning och börja förbereda allt inför bebisens ankomst. Fixa fint i barnkammaren. Men än känns det lite för tidigt. Tänkte försöka vänta till efter nyår i alla fall. Men idag tog jag i alla fall fram alla småttingkläder och sorterade upp dom å kastade det som först kommer att användas i tvättkorgen. Att Leo har varit så liten... Det känns konstigt ;)

 

Medan Jonas var ute å eldade tog jag å Leo en "traktor-spanar-tur" med bobben!


Bebisen i magen växer så det knakar.. Är i vecka 29 nu :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0