Härlig helg, lite ändringar å lite korvgrillning...

Vi har haft en toppenhelg! Har hunnit med det vi hade tänkt att hinna och dessutom hunnit tagit det lugnt också. Precis som jag önskade. Igår hade vi besök av Leos farfar. Mycket trevligt. Leo fick flera timmars kvalitetstid med honom, vilket han njöt till fullo av. Humöret var på topp. Själv påbörjade jag ett "måla-med-griffelfärg-på-väggen-projekt" i lekrummet. Målade även tavellister och en "hylla" vit, som skulle vara som ram till griffeltavlan. Och idag blev projektet klart. Det blev bra! Vi har köpt en hylla till lekrummet för att få lite mer ordning och reda där inne. Så nu har var sak sin plats och det blev genast ett mer trivsamt rum :) Här kommer några bilder på resultatet:



Griffeltavlan blev så här... å numera ser lekrummet ut såhär...



   

Glädjen var stor hos Leo då han Äntligen fick undersöka "svartatavlan"
som han inte fått vara i närheten av under torkningstid å så... Å att
få prova rita på den... det gillades massor :) 


Det skrivbordet som tidigare stog inne i lekrummet har nu flyttats upp till gärsrummet- som numera får vara ett kombinerat gäst/pysselrum. Rummet kommer på såvis mer till användning. Och det kommer att bli mer rofyllt att sitta där och pyssla med foton och annat istället för att sitta i lekrummet. Så här blev det: 

  



Så vi har alltså ägnat helgen åt att ändra lite här och var. Jonas har hållt på med massa förberedelser för att vi ska kunna sätta igång att måla Leos blivande sovrum. Själv tänkte jag att "vi har ju köpt färg, så det är väl bara att sätta igång". Men det är ju inte riktigt så det funkar har jag fått erfara. Det ska ju fixas lite detaljer också... Spacklas, slipas, tejpas, täckas osv.osv.osv... Dock lätta att "glömma" bort att sånt också tar tid, då man vill börja med det roliga på en gång :). Ikväll kunde vi äntligen påbörja målningen! 


Hör inte till vanligheten att jag gör sådana sysslor- så jag måste ge
ett bildbevis på att jag faktiskt målar ;) Å bra kommer det att bli!



Vilket fantastiskt väder det var idag! Mitt på dagen tog vi en paus från allt stökande och hade grillutflykt ute på gården tillsammans med Mio, Anders, Josefine och Fabian. Härligt! Smågrabbarna var nöjda och glada en lång stund innan dom blev lite rastlösa. Då gick vi in och busade istället. När det var dags för dom att åka hem så följde Leo med Mio å vi fortsatte att stöka på lite här hemma. Dom hade haft en mysig eftermiddag tillsammans! 

  


Nu har jag näsan "bilda-grant" visat våran helg ;)

Imorgon blir det öppnaförskolan, sedan lunchdate med Erica och Isaac!









                                                                                                                                                                      


Kommentarer
Postat av: Josefine

Allt är så himla fint hos er. :) Ska bli så spännande att se det färdiga resultatet på Leos rum.:)

2011-02-07 @ 07:27:00
URL: http://blog.tomakeitreal.com
Postat av: Nettan

Vilken härlig helg ni har haft!!!

Måste vara underbart för Leo att ha ett så stort, fint lekrum - värsta lyxen för en liten!

Griffeltavlan var en toppenidé!



Ha en fin dag!



KRAM

2011-02-07 @ 08:14:43
Postat av: GuggiS

Åh, vilken idé med svarta tavlan målad direkt på väggen! Leo kan vara glad att ha så fint lekrum =)

Duktiga är ni på att fixa och dona också =)

KRAM!

2011-02-07 @ 21:59:50
Postat av: Karin

Josefine: Tack snälla du! Ja, det ska bil spännande ;) Kram!



Nettan å GuggiS: Tack! Idén om tavlan har jag stulit från en vän (eller två)- men jag håller med om att det är en toppenidé!!!

Ses på Onsdag!

Kram!

2011-02-07 @ 22:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0