Yrväder "hjälper" sin mor att laga middag...

Såhär kan det se ut hemma hos oss då jag och Leo ska till att laga middag. Ena dagen är han ett mer yrväder än den andre dagen. Idag var han en orkan. Var precis överallt samtidigt. Och det var alla prylar också... SÅ var bara tvungen att ta fram kameran och försöka hinna fånga yrvädret på bild ;)

   

Ett tag hade han svårt att bestämma om det känndes bäst att stå i kastrullen eller att försöka krypa in i kastrullskåpet. Ett ben i varje blev lösningen :)

Efter att han härjat runt i köket rejält en stund så försvann han in i vardagsrummet. Och det blev plötsligt så tyst så jag började ana att nåt bus var på gång... Men se vad jag möttes av för syn: 



Han låg och myste på gofilten för att samla lite ny energi (om än i en lite suspekt viloställning)

Där låg han kvar i ungefär 1 minut och 30 sekunder innan det var dags att börja härja igen. Ett nytt bustricks upptäcktes och han skrattade gott!

  

Hasade sig ner för soffkanten- för att hänga sig fast och sparka med benen så länge han bara orkade... Sedan ner på golvet- för att springa runt och börja om igen...hihihi.. han såg ut att ha riktigt roligt ;) 

Han är verkligen inne i en minst sagt Aktiv period just nu. Är inte stilla en sekund. En fas som jag skulle kunna tänka mig att kalla för "vägrar vara still- å gör Allt för att få som jag vill". Förundras över all den energi som de små liven besitter... Tänk om man iallafall hade haft hälften av den!

Vi hoppade över Öppnis idag och umgicks med Erica och Isaac här hemma istället. Med facit i hand så hade nog inte ett par timmar på öppna förskolan varit fel idag- då spralligheten hos mitt lejon svämmat över. Men vi hade iallafall en trevlig dag tillsammans med dom. En prommis till kläddax, lite lek, sedan lunch å vila för grabbarna medan jag och Erica avnjöt en god Albaburgare. Inte helt fel med andra ord.

Imorgon är det dags för Dagis och jobb. Hoppas verkligen att det kommer gå bra för Leo att vara där, trots det långa glappet som blivit sedan han var där sist.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snacka om energi =)

Loke var helt vild igår på öppna förskolan....upp i rutschekanan....in i cykelrummet....är s å glad att man har öppna att gå till där de får utlopp för sin överskottsenergi =)

Vad fint lekrummet blev. Väntar nyfiket på att få se Leos rum.



Kram Kram <3



2011-02-08 @ 10:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0