Dagisväskan är nu packad...

... å imorgon är det dags för första inskolningsdagen. Spännande! Det som känns som den största utmaningen är att få Leo att somna på en madrass på golvet tillsammans med flera andra barn. Man ska ju aldrig säga aldrig, men jag har faktiskt ytterst svårt att tänka mig att det kommer gå utan problem. Han sover ju inte ens i sin egen säng på dagtid. Bara vagnen som duger. Där somnar han på 0-tid då det är dags för vila. Men barn är ju mästare på att anpassa sig och ställa om sig, så förr eller senare så går det nog fint :)

Det har varit superhärligt att Jonas har varit långledig. Härligt avslut innan vardagen nu drar igång, denna gång för oss alla tre! Även om det inte kommer att bli så mycket dagistid för Leo på grund av mina arbetstider, så blir det ju ändå en omställning att jag börjar jobba. Om jag kortfattat ska sammanfatta mammaledigheten så skulle jag säga att det har varit en helt fantastisk tid. En tid med mycket känslor. Mycket kärlek. Och mycket Nytt. Jag skulle ljuga om jag sa att det inte varit jobbigt ibland. Speciellt nånstans i mitten av denna tid. Då jag fortfarande ammade, var trött, slut och kände mig lite borttappad någonstans under resans gång liksom. Självklart är det en omställning att få ett barn, bli mamma, vara osäker på allt nytt,  sluta arbeta, "BARA" gå hemma, vara vaken många nätter osv... Men på det stora hela så har detta varit en underbar tid som jag sent kommer att glömma! ♥

Igår var vi på Högakustenhotellet och åt gomiddag! På väg dit blev det ett stopp på Dollar, där vi bunkrade nyttoprylar till hemmet. Leo var med sin moster och dom hade haft en bra dag tillsammans. Idag har vi städat bort julen. Känns alltid lite tomt, men ändå skönt på nåt vis. Mitt på dan blev det grillmys på Skolis med familjen och på eftermiddan var vi bjudna på middag på remsle hos pappa/morfar. Den godaste köttsoppa jag någonsin ätit!

Maten var god och utsikten fin!





Grillning på Skolis!


♥ Leo och Fabian provspelade pianot på remsle ♥









Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad spännande med dagis! Kommer gå galant för Leo tror jag. Lyllo er som fick njuta av god mat på Höga Kusten-hotellet, grattis till 5 år! KRAM vännen!

2011-01-10 @ 09:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0