Leo är på dagis...

Här sitter jag i min ensamhet. Med datorn, en kopp te och Melissa Horns vackra musik! Leo är på dagis och gör sin allra första dag där, utan mig.. Ett stort steg! Att lämna honon gick bra. Han nästan sprang in till de andra barnen i lekrummet då han fått av sig ytterkläderna. Vinkade när jag gick gjorde han också <3 Bara att inse att liten börjar bli stor. Det känns en aning skumt att vara här hemma, mitt på ljusa dagen utan Leo. Det är så stilla och tyst här. Och det kändes verkligen pirrigt att lämna honom idag. Vi har inte lämnat bort Leo så mycket och det är ju en himla skillnad att lämna honom till nån närastående som man vet att han känner sig 100procentigt trygg med än att lämna på dagis. Men som jag skrev tidigare så har jag fått ett väldigt bra intryck av fröknarna. Dom verkar vara väldigt duktiga och utstrålar trygghet. Att vara där i tre dagar och observera å "lära känna" verksamheten och fröknarna fick mig att känna mig trygg i att lämna honom där. Å min trygghet speglar förmodligen av sig till Leo :)


Liten börjar bli stor







Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken duktig kille! Blir rörd när du skriver att han vinkade hejdå. Går han på riktigt nu? I julas var det ju några enstaka steg, med något i sikte att ta stöd emot. Hoppas att vi ses snart! Leo pryder numera min köksvägg med januari månads bild. Fin-fint!

2011-01-13 @ 15:40:13
Postat av: GuggiS

Vad skönt för er alla att det går så bra med inskolningen. Håller med dig att trygghet gör mycket för våra "små".

Hoppas det fortsätter gå lika bra för Leo på dagis.

Kram!

2011-01-13 @ 22:11:16
Postat av: Karin

Marie: Ja, han är verkligen duktig! Liten har blivit stor å jag hänger inte riktigt med. Ja, numera går han mest hela tiden. Har inte riktigt fått till det med att gå utomhus i skor. Men det kommer väl snart det också :) Hoppas allt är bra med dig. Vore trevligt att ses snart!

Kram!



GuggiS: Ja det känns bra att inskolningen gått så fint. Hur går det för dig att jobba? Hoppas allt är bra. Kram!

2011-01-14 @ 13:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0