"Först måste du fånga mig"...

På förmiddan har jag och Leo varit och helghandlat. Innan det hann jag med det nyttopyssel som stod på dagens schema! Det är det som är det positiva med att det har börjat bli väldigt tidiga mornar här hemma. Man hinner likson med det mesta, innan halva dagen passerat. Annat var det för en tid sedan då Leo var lite mer sömntuta på morgonen och vi ibland hade svårt att komma i tid till Öppnis...

Leo är inte på något topphumör idag. Det är inte mycket som är bra, vad man än gör. Men sådana dagar har vi väl alla. Tror han sliter lite ont med "vampyrtänderna" som håller på att spricka igenom också. Vill gärna ha något att bita i helst hela tiden. Vid lunch var han inte alls intresserad av att sätta sig i stolen för att äta. Men då Bruno-björn föregick med gott exempel ändrade han sig och ville gärna äta lite han också. Alla ideér är bra, utom dem dåliga ;)


"Okej, ska björnen äta vill jag också äta"


"mmm det var rätt gott ändå ;)"

Om man säger typ att "jag ska torka bort lite snor på dig" eller "nu ska vi byta blöja" så brukar oftast Leo inte protestera. Ibland går han till och med och hämtar en blöja eller papper.. Men nu har det ibland börjat se annorlunda ut. Han har börjat bli lite mer bestämd den unge herren och vill han inte byta blöja så gör han allt för att slippa byta blöja. Han springer helt enkelt i från mig. Igår då jag sa att "jag ska gå och hämta lite papper så vi kan torka din näsa" så fick han eld i baken och sprang iväg och gömde sig. Då hämtade jag inte bara papper utan även kameran, så jag kunde fånga det lilla "först-måste-du-fånga-mig-busfröet på bild ;)



Nu ligger han och vilar och efter det är det dags för ett besök på BVC. Jag tippar på 12 kg. Vi får se!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0