Peta på pannan... eller pyttipanna :)

På förmiddan tog jag och Leo en prommis till klädax för att spana på vårskor och mäta fossingarna för rätt storlek. Det fanns några små söta vårskor där, men dem skull få in fler inom en snar framtid så vi avvaktar ett tag till! I allafall så insåg jag att det nog var den sista pulkapromenaden för i år då det numera är mer grus å sand än snö på vägen.

Snart ska jag till tandläkaren & jag är så förbannat nervös. Har av någon outgrundlig anledning en hemsk tandläkarskräck, som bara blir värre och värre. Varför förstår jag inte egentligen, för jag har aldrig varit med om nå hemskheter kring tänder.. Men ändå blir jag svettig bara jag tänker på ett tandläkarbesök... Huvva. Sist jag var där hade jag inte varit där på 8 år. Seriöst. Åtta År! Idioti. Jag vet. Hade då innan jag gick dit ett riktigt "katastroftänk", där jag förberett mig på både tandlossningsdiagnos, rotfyllning och annat. Men jag hade turen att allt såg fint ut. Nu är det "bara" 2 år sedan jag var där sist. Med tvivel å misstro i sinnet försöker jag intala mig själv att det kommer gå bra även denna gång... Men jag börjar bli svettig...

Leo snörvlar på, men börjar bli mycket bättre. Han var rolig igår då vi skulle äta middag. Han satt och tittade så konstigt på maten. Då sa jag typ: "det är pyttipanna.. Smaka.. det är jättegott". Han flinade då till, pekade på sin panna och började skratta... Det gjorde även vi :)

Imorgon ska vi på BVC för vägning och mätning. Har inte varit där sedan början av oktober, så det ska bli spännande :)




Kommentarer
Postat av: Josefine

Hihi, jag hörde det där om pytt i pannan. Leo är så söt och festlig!

2011-03-10 @ 12:25:40
Postat av: Karin

:)

2011-03-10 @ 15:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0