Lördag...

Förundras över att det ibland känns så mycket jobbigare att kliva upp tidigt på morgonen bara för att det är helg och inte vardag... Morgon som morgon liksom... Det borde ju inte vara "jobbigare" bara för att det är helg. Förmodligen grundar sig denna känsla på min vetskap om att Jonas, i skrivandets stund, har en härlig sovmorgon medan jag sitter här och lyssnar på "heja Bamse" och undrar om inte Leo också vill sitta still och lyssna med mig en stund ;)

Vågen på BVC visade drygt 11,5 kg å längden är numera 82 cm.

Leos morfar har införskaffat en skoter. Igår hade han med sig den hit, så vi gick ut och spanade in den och åkte lite.
Det var med skräckblandad förtjusning som Leo undersökte den stora brummande "maskinen". Han fick även provåka en liten sväng. Att dömma av ansiktsuttrycket så var det enligt honom roligare att, från morfars trygga famn, titta på då Jonas och jag åkte istället. Han vinkade åt oss och skrattade då vi for iväg. Men nästa vinter är han nog med och strider för en sittplats på skotern ;)





Idag kommer Jonas familj hit på besök! Håller tummarna för att solen fortsätter att lysa och att det blir lite mildare så vi kan vara ute och grilla lite korv å så. Imorgon är det jobb som gäller för min del. Det kommer att bli första gången sedan Leo kom till världen som jag ska sova på något annat ställe än honom (jag har sovande-jour, så jag börjar 12 och sover sedan kvar på jobbet). Det kommer säkerligen kännas en smula skumt!





Ha en fin helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0