Utomhusgående lejon har krockat med en spis... å blivit Stor som alla andra små...

Igår hade jag och Leo besök av Erica, Isaac, Linda, Loke och Elin. Erica intog kockrollen och "slängde ihop" en alldeles utomordentligt god lunch till oss, som vi avnjöt medan grabbarna vilade! Efter vila och lunch fanns lite tid kvar för bus å lek, innan det var dags för dem att bege sig och för mig att förbereda mig inför arbete.

Idag har det varit jobb och dagis som stått på schemat. Leo hade "krockat" med en spis idag på dagis å fått ett litet märke i pannan. I övrigt hade han haft en bra dag. När jag kom för att hämta honom på eftermiddan var dem ute och lekte i det fina vädret. Från håll kunde jag se en bekant liten skrutt som helt utan problem traskade omkring i snön. Så jag stog och spanade på honom en stund innan jag gick fram till han. Lagom till det så fick han spagettiben och "kunde" nätt och jämt stå & än mindre gå själv. SÅ: När det gäller huruvida han behärskar konsten att gå i skor utomhus så tror jag alltså bestämt att han lurat mig lite ibland ;) Skönt att se att han kan om han vill iallafall :)

Tycker att det är så enormt häftigt att se alla barns utveckling. Alla de små skruttarna som man nu fått följa ett ganska långt tag och som alla nu börjar bli Så stora. Unika individer med individuella personligheter, egenskaper och viljor. Bara för "ett tag" sedan låg dem ju alla så "hjälplösa" i varsin famn på babyrytmiken. 

Nu väntar jobb och dagis imorgon för att sedan njuta av en långhelg innan allvaret drar igång på riktigt igen!

Leo gillar att gå runt med den lilla söta hunden, som fick av sin faster då han fyllde år!
Roligast är då hunden skäller och jag ropa "tyst" - och drar i kopplet så den slutar skälla. Då dra Leo i
kopplet igen (så den börjar skälla) å skrattar så han kiknar <3


När jag var liten var jag helt galen i ost (är det fortfarande för den delen) Jag har fått berättat för mig att jag fick en ost i present av några bekanta till mamma och pappa då jag fyllde två år. Galet men sannt. Tror att Leo ärft denna helt-galen-i-ost-grej av mig. Är en ost inom synhåll så SKA han ha. NU.
Idag klättrade han på stolen för att fösa osten dit han nådde den, sedan ställde han sig på golvet igen för att göra sitt bästa för att ta sig en skiva av sitt "byte"... 







Kommentarer
Postat av: Fastern

Va kul att vovven ger upphov till sådan glädje! :-)

2011-03-03 @ 10:53:45
Postat av: Karin

Ja! Vovven gillas skarpt :)

2011-03-03 @ 20:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0