Då: Utflykt, simskola, mammaträff. Nu: Solsidan

Igår åkte jag, Jonas, Leo och pappa/morfar på en härlig utflykt. Skoteråkning, grillning och fiske. Mycket lyckad dag! Efter det gick vi en sväng på vintermarknaden. Besvikelsen var stor över att det inte fanns Langos att köpa, men pappa/morfar köpte istället massa munkar som vi åkte hem och smaskad på. Känns så ofantligt härligt att det börjar bli vår. Att solen börjar värma. Att det droppar från tak och träd. Att kunna sitta på en filt på bron och bara njuta. Detta gillas mycket!


Imorse åkte jag och Leo till badhuset för att titta på när Ian och Tove hade simskola. Det blev ett par timmars bus och lek där i lekhörnan och sedan gott fika som avslut innan vi begav oss hem igen. Mitt på dan var det dags för mamma/barnträff. Var ett tag sedan sist, så det var extra roligt att träffa alla och få se hur alla vuxit och blivit stora. Massa söta barn som var överallt och ingenstans samtidigt, så denna gång var det näst intill en omöjlig uppgift att fånga dem på samma bild ;) God lunch och fika och en massa lek. Trevligt som bara den!

Imorgon är jag och Leo lediga. Tänkte först att vi skulle gå på Öppnis, men jag tror bestämt att vi bara ska vara hemma och göra ingenting istället. Vi får se hur det blir. Nåt som är säkert är i allafall att sista avsnittet av Solsidan börjar nu- å det går ju bara inte att missa :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0