Lördag...



Spana in katten som jag hittade för nån vecka sedan (hade glömt bort att jag hade en sån söt liten katt). Nu har den fått sig en plats i lekrummet och blir väl omhändertagen av Leo. Det tog dock flera dagar innan Leo vågade klappa katten. Men han har varit väldigt nyfiken på den och gärna viljat stå och titta på den. Okej att det är en låssaskatt, men för Leo har det blivit en verklig vän, som han numera går och hämtar ibland och kommer fram med den till mig el Jonas och säger mjau mjau ;)

Under gårdagen roade sig annars Leo balnd annat med att...



bygga med lego, "spelat" dragspel och spexa genom att sätta olika saker på huvudet ;) En hel del bus med mormor blev det också. Han var som sagt piggare en piggast trots kräkningar som inte ville finna något slut. Idag är han dock inte lika pigg. Trött och slö och det är fortfarande svårt att få i honom något. Eller det går bra att få i honom vätska, men krukset är att nästan allt kommer upp lika fort :( Har ringt sjukvårdsrådgivningen och fått rådet att ge vätska på tesked. Alltså pyttelite åt gången men med väldigt täta mellanrum. Sen ska jag kontakta dom igen om han fortsätter att kräkas upp allt även denna dag. Men nu innan vilan drack han iallafall lite blåbärssoppa som ännu inte letat sig ut. Så jag har hopp om att han börjar bli på bättringsvägen ♥ Ska gå ut en stund med han efter vilan. Friskluft brukar ju alltid vara lite uppiggande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0