Ledig några dagar...

Idag jobbade jag bara halva dagen och nu är jag och Leo lediga tills på måndag. Ska bli härligt att få tillbringa lite kvlitetstid tillsammans med goskrutten! Jag började min ledighet med att avnjuta en lunch på stan tillsammans med älskade Erica. Helt galet vad längesedan vi sågs innan det. Tiden räcker som inte till något längre. Vi hade i allafall en trevlig stund tillsammans och nu hoppas jag att vi får till en date snart igen! Efter lunchen åkte jag och hämtade Leo på dagis. Han hade precis vaknat från vilan så det blev ju perfekt! Min utgångsplan var att ta med honom på en utflykt, men då vädret var lite ostabilt och lurit så ändrade vi planen lite. Vi åkte till Jossan och Fabbis och lekte och fikade. Nära till tak över huvudet om vädret skulle ha busat till sig igen. Men vi slapp regn/snö/blåst och hade en trevlig eftermiddag tillsammans!

Till helgen påbörjas renovering här hemma igen. Det som står på renoveringsschemat nu är att byta tak på lill-huset. Tror det kommer bli bra!

Bävern har börjat simma omkring i dammen igen. Vi stog och spanade på den här om dagen. I år är mitt mål att lyckas fånga vår simmande lilla granne på bild :)


Såklart hade vi fika med på "utflykten", vilket grabbarna mumsade i sig sittandes
på en släpvagn. Här var det en högljud kamp om ett kexpaket :)



I påskas, då vi var i Hallen, hade vi glömt att ta med oss barnstol till Leo så han fick helt enkelt vara "stora-grabben" och sitta på en vanlig stol vid måltiderna. Resultatet
av detta har dock blivit att han även fortsättningsvis har ansett sig vara stor nog att sitta på en vanlig stol.
Så fort han får chansen klättrar han och tar sig en plats vid köksbordet ;)


 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Josefine

charmknutten! Vad han är duktig! Tack för titten idag. Kram

2011-05-05 @ 21:10:53
Postat av: Nettan

Söt-Leo, träffade honom med hans pappa på dagis!

Skönt att vara ledig lite, härligt för de små liven att få lite kvalitetstid med föräldern!

Själv är jag också ledig imorgon, jag och Wiggo funderar på en liten tur på öppna förskolan sen får vi väl se vad dagen bjuder på tills det är dags för Wiggo att åka till pappsen i några dagar!



Trevlig helg!!



KRAM

2011-05-05 @ 21:44:07
Postat av: Erica

Det var så trevligt att träffa dig hjärtat.

Ha en bra helg.

KRAM

2011-05-06 @ 13:16:11
Postat av: Karin

Jossan: Javisst :) Längtar till imorgon då jag får rå om goFabbis lite :) Kram!



Nettan: Å Öppnis tänkte jag inte ens på imorse då jag skulle göra en plan för dagen... Blev badhuset för oss istället.- Får bli en annan dag istället. Jo, jag brukar heja på Wiggo lite nu och då på dagis. Han verkar trivas bra, ser alltid så glad ut :) Ha en bra helg. Kram!



Erica: <3

2011-05-06 @ 22:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0