Planer...

Jag trivs verkligen med mitt arbete och jag tycker att det är både väldans roligt och givande att arbeta med det jag gör! Men jag har SÅ dåligt samvete över att Leo har så många och långa dagar på förskolan. Jag jobbar till 17 varje dag i veckan, vilket innebär att jag bara hinner träffa han en yttepytte stund innan det är dags för nattning. Detta gör ont och min önskan är naturligtvis att jag skulle hinna vara med honom betydligt mycket mer än så. Men så här är det och det är lika för många andra. Jag har bara så svårt att ställa om mig från att alltid tidigare ha arbetat kvällar och helger. Då jag gjorde det så var ju Leo nästan alltid med mig. Han var bara på dagis ett par dagar i veckan och näst intill aldrig en hel dag. Det sjuka är att jag hade dåligt samvete även då... Då på grund av att jag oroade mig för att han inte fick träffa jämnåriga barn tillräckligt ofta och på grund av att jag tyckte det blev fel då han aldrig riktigt fick nån chans att "komma in" i dagisrutinerna på riktigt... Så det dåliga samvetet har en förmåga att ta sig fram och "trakka" en lite nu och då.. Av den ena eller den andra anledningen.. Hur som helst så blir ju inget bättre av att jag går runt och har dåligt samvete. Det blir ju liksom varken mina eller Leos dagar kortare utav. Jag har funderat lite på vad som känns rimligt att göra för att det ska kännas bättre. Å nu har jag kommit fram till något som jag tror kommer bli bra! Nästa vecka ska jag ha semester i 2 dagar. Bara för att jag känner att det verkligen är dags att få en lååånghelg tillsammans med Leo. Kommer då att vara ledig to, fr, lö å sö! Tajmar in den ledigheten lagom tills hans födelsedag :) Sedan efter det så kommer jag att vara mammaledig på fredagar framöver (inte alla, men så många som möjligt). På detta sätt förlänger jag våra helger tillsammans samtidigt som den långa dagisveckan blir en gnutta kortare. Fredagarna kommer då inte att ägnas åt något annat än mor- och son- kvalitetstid! Sedan väntar ju en längre mammaledighet snart... och därefter tror jag bestämt att jag kommer att överväga att jobba typ 80% eller så... Men det får jag ta ställning till då!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0