Fredagsmys och bebissnack...

Fredagar är bäst! Så härligt att komma hem efter en arbetsvecka och veta att man har en hel helg tillsammans med familjen. Vi har sedan några fredagar tillbaka infört lite fredagsmys då vi äter nåt gott tillsammans och bara myser i soffan. Att sitta stilla i soffan och bara vara är verkligen inte Leos favoritsyssla, men då det finns något gott att snaska på och då man gör det till en gemensam grej så skiner han som en sol och verkar vara nöjd och glad. Blir ett bra sätt att varva ner för honom också efter en Lång dagisvecka! Förra helgen byggde vi en koja och satt där och hade fredagsmyset :)

 

Imorgon går jag in i vecka 21. Detta betyder, hur svårt jag än har att fatta det, att jag redan gått halva tiden. Jösses vad snabbt det har gott. Går resterande 20 veckor lika fort så sitter jag snart här med ett litet knyte i min famn ♥ De senaste två veckorna har jag slutat må illa. Peppar peppar... Jag kan äta som vanligt igen och det känns så bra, sååå braaa! Annars har jag spytt som en toka i tid och otid från vecka 6 och framåt.. Nu kräks jag bara ibland på mornarna och det är ju en jädrans lättnad i jämförelse! Annars har jag mått toppen. Igår fick jag känna de första små-sparkarna och jag lääängtar massor efter den lille krabaten! Leo klappar i bland på min mage och säger "bebis". Ibland får den en kram eller puss också. I bland går han och spänner ut sin egen mage och säger "bebis" :) Det ser lite sött ut. Då jag är lite av en "nyfiken i en strut" så kunde jag inte hålla mig från att frågan barnmorskan som gjorde RUL om hon såg om det var en flicka eller pojke. Så här blev utlåtandet:

"Här ser man ju inte så mycket så det borde ju vara en flicka... eller... där sticker det ut något.. Skulle ju kunna vara för att det brukar vara lite svullet... men det kan ju även vara en snopp,, men jag ser ingen pung.. Men det kan ju bero på att testiklarna inte fallit ner ännu..

Hmmm... Blev ni nå klokare av det. Det blev inte vi, så nyfikenheten får helt enkelt ge sig till tåls ett tag till ;)

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Vem var det som gjorde RUL ? Vi hade Therese Sjölander hon sa så här till oss:



" jag ser inget som tyder på att det ska vara en pojke dock kinpper bebis ihop benen något :) Gå nu inte hem och måla rummet rosa bara, men jag tror iallafall att det är en liten tjej till"



Lite spännande att typ veta vad man väntar men ändå finns osäkerheten kvar.



Lycka till med fortsättningen nu, det går ju tok snabbt andra gången jämfört med första. Jag hinner knappt med så när någon frågar vilken vecka jag är i måste jag kolla bloggen :)

2011-10-22 @ 09:40:46
URL: http://malinsliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0