Lite klagande, men ändå inte...

Men seriöst, allvarligt talat. Hur länge kan man må illa då man är gravid? Har läst om skräckexempel som kräkts fram tills förlossningen (GAAA!) Jag har ju i ett par veckor mått som en prinsessa och hade verkligen hoppats, trott och nästan varit övertygad om att illamåendet å kräkningarna var ett passerat kapitel. Men ack så fel jag hade... Tur att jag har nära till toan på jobbet, annars hade detta varit ohållbart! Läste min graviditetsdagbok som jag skrev då jag väntade Leo. I denna vecka (21) hade jag gått upp 13 kg då jag väntade honom. Nu har jag gått upp 3 kg... Lite skillnad ;) Får lita på att det är som det sägs: "då mamman mår som sämst mår bebisen som bäst"... Sen är det bara att avvakta och se om jag har 20 veckor kvar att spy eller om det tänker ge med sig!

Men jag vill egentligen inte klaga. Det finns ju de som får sådana symtom under graviditeten så de har ont, svår foglossning, å diverse andra komplikationer som leder till svårigheter att hantera vardagen och sjukskrivning. Jag kan i alla fall leva på precis som vanligt, med en å en annan spya kastande omkring mig :) Då jag väntade Leo jobbade jag sista dagen på en fredag. Sen var jag ledig på måndagen och på tisdagen föddes han! Jag håller tummar och tår för att jag ska kunna arbeta in i det sista även denna gång!

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är en av dom som tyvärr fått andra symtom efter att illamåendet gick över i vecka 13 så började smärtorna istället, är nu sjukskriven till förlossningen :( Men det betyder ju inte att du kan bli trött och less på eländet :) hoppas du piggnar på dig snart så du endast kan njuta av tiden som är kvar.

2011-10-28 @ 08:59:27
URL: http://malinsliv.bloggplatsen.se
Postat av: GuggiS

Hoppas verkligen du slipper må illa hela tiden!

Ingen hit med foglossning (som jag hade) men nog tog jag hellre det än illamåendet som varade i 13 veckor.

Kram!

2011-10-29 @ 20:47:09
Postat av: Karin

Tack GuggiS! Det hoppas jag med. Men jag vill egentligen inte klaga för så farligt är det faktiskt inte... Lite spyor här å där har ju ingen dött av ;)

Kram!

2011-10-31 @ 21:24:42
Postat av: Karin

Tack GuggiS! Det hoppas jag med. Men jag vill egentligen inte klaga för så farligt är det faktiskt inte... Lite spyor här å där har ju ingen dött av ;)

Kram!

2011-10-31 @ 21:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0