Söndag...

Förra vecka var Jonas på kurs i Karlstad hela långa veckan. Mio var under tiden inneboende här så jag skulle våga sova på nätterna. Veckan gick i raketfart och nu har det till och med hunnit vara helg. I fredags var dagis stängt så jag var hemma med Lejon. Vi hade en rolig dag tillsammans. På förmiddan var vi på öppna förskolan och på eftermiddan umgicks vi med mamma/momor. På kvällen kom Jonas hem så då blev det fredasmys!

Jag har nu börjat arbeta bara dagtid. 8-17, Må-Fr. Det kommer nog att ta sin lilla tid att ställa om sig på detta. Jag har Alltid haft kvälls- helg- jobb och är således van att ha nån ledig vardag både här och där. På grund av att jag jobbat en del kvällar så har det ju inte blivit så mycket dagistid för Leo heller. Utan han har varit med mig på dagarna och men Jonas på kvällarna. Nu blir han dagisgrabb på heltid. Men det ska nog gå bra. Han har ju fått en Lång "deltidsinskolning"...

I går fixade Jonas, Anders och pappa med isoleringen här hemma. Jag och Leo passade på att göra en stadstur under tiden. på eftermiddan for vi till Remsle och hejjade fram Modo till vinst :)

Idag har vi haft en riktigt lugn dag. Leo har haft kvalitetstid med sin far och jag har pysslat på med Foton som halkat efter, tvättat, städat min och Leos garderob och diverse andra nyttopyssel! På eftermiddan for jag och Leo upp på Skedom och grillade korv tillsammans med Melwin, Noel, Mario, Lilja och deras fina mammor! Mysig dag!

Nu har Leo och Jonas åter lite kvalitetstid medan jag sitter här och häkkar framför datorn. Ska ta ett varmt bad och sedan natta Leo!

Kan ni tänka er lyckan att ha en stor lastbil på gården hela helgen :)

Leo fick stolt öppna sin egen post här om dagen ;) Rolig idé :)

En bild fån några veckor sedan då kussarna målade och gjorde handavtryck på ett lakan!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0