Usch, fy å bläää...

Vi har haft några jobbiga dagar här hemma. Tvättmaskinen har minst sagt gått varm. Det är minsann inte varje vecka som tvättmedelkostnaden blir dyrare än matkostnaden... Som jag tidigare nämnde så fick Leo magsjuka i onsdags. Han blev så dålig. Helt utslagen - stackars liten. Tack och lov så blev han i allafall bättre på bara ett par dagar! Då var vi naiva nog att tro att resten av familjen hade klarat sig. Så de dagarna vi gick i tron om att magsjukan hade lämnat vårat hus så hann vi med att fira lite påsk. Vi har målat ägg, varit ute och njutit av toppenväder, grillat korv, träffat familjen samt blivit bjuden på påskbuffe av pappa/morfar på Nipan-restaurangen. Sen var det slut på det roliga. Jag fick en hejdundrandes magsjuka som jag ett tag helt ärligt trodde skulle ta kål på mig. Fy! Efter det var det Jonas tur att ligga däckad. Bedrövlig sjukdom det dära. Å lille Noah, som jag hållit tummarna det hårdaste jag kunnat för att han skulle klara sig undan, gjorde dessvärre inte det. Han var slö och sov sig igenom hela gårdagen och på kvällen fick han diarre i mängder. Vår lilla prins. Det kändes riktigt jobbigt. Han är ju bara en månad gammal. Han ska inte behöva vara sjuk ju :( Efter samråd med sjukvårdsrådgivningen gjorde vi så att jag väckte honom var 3-4 timme för att amma honom och kolla så han kissat. Han har varit en tröttmössa även idag, men har inte haft nå mycket diarre. Å han har varit lite mer vaken än vad han var igår. Så nu ber vi till den/det som det är värt att be till att han fortsätter att piggna på sig och blir helt kry snabbast!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0