Tisdag...

Jag har bestämt att Leo ska fortsätta gå ti-to på förskolan, så vi har de andra dagarna "fria" å kan hitta på precis vad vi vill, när vi vill å när det passar sig! Då får han gå 9 timmar varje vecka å de där 6 återstående timmarna som erbjuds kan knappast vara mer värda än att även ha dagar som inte behöver präglas av stress. Så känns det just nu i alla fall så vi testar det ett tag!
Så igår hade vi en lugn och härlig dag! På förmiddan var vi ute och njöt av härligt vårväder- tur att vi passade på, för nu ser det dessvärre ut som att det blir vinter igen! På eftermiddan var vi i väg på M&M en sväng. Planen var att hitta några roliga utomhusleksaker, men där gick vi bet. Blev lite nyttoshopping istället. Men mest bara en rolig liten "utflykt", då Leo verkligen tycker det är skoj att gå runt och titta på grejor! "Vad heter den" "Vad äre där" "är det där en ...... eller? Då vi kom hem från det äventyret så gick vi en liten promenad innan det var dags för att gå in igen.
Idag var jag och Noah på mitt jobb och hälsade på en sväng. Saknar både kollegor och tjejerna så det är tur jag har nära så man kan åka dit nån gång då och då å hälsa på :) Då vi kom hem efter hämtning på dagis så började projekt " försöka att få ett övertrött lejon att vila samtidigt som lillebror skriker som bara den" Det gick inge vidare. Leo är så trött då jag hämtar honom så han håller på att somna i bilen, men då vi kommer hem å det är dags att vila så är allt annat än vila intressant å han blir snabbt övertrött och då är det kört... Å att det är dags för Noah att äta i samma veva som detta inträffar gör det hela en smula komplicerat. Men som sagt. Jag kanske inte är speciellt stresstålig men kommer garanterat att bli det inom kort ;) Å övning ger ju färdighet hoppas jag. Allt kan ju inte funka klockrent på en gång! På eftermiddan kom mamma och hälsade på en sväng. Mycket trevligt! Å Leo som har frågat efter Bobbo i flera dagar blev minst sagt nöjd!
Imorgon har vi bokat in en date med Erica och barnen. Ska bli mycket trevligt. Kommer inte ihåg sist jag träffade min fina gudson, så det är verkligen på tiden!!
Lek och stoj på gården!

Observera trädets rötter. Tycker att det är lite gulligt att de håller om och "skyddar" det andra trädet!
Leo hjälper mig att samla grenar å kvistar som blåst ner under vintens "orkanperioder". Det finns en del att plocka vill jag lova!

Kommentarer
Postat av: Malin

vad jag känner igen mig i det du skriver om dagis och övertrött dagis leo. precis så var det med olivia. hoppas mötet med dagis gav något. tycker att det är dax att dom lyssnar på föräldrarna när dom beslutar.

2012-04-21 @ 08:01:44
URL: http://malinsliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0