Ny vecka, ingen feber å ändrade dagistider...

Nu är jag kry igen. Peppar peppar, men jag har inte haft nån feber på hela dagen!!! Tur det var snabbt övergående å nu håller jag tummen för att det inte kommer tillbaka nån febertopp å skrämmer mig igen!

Idag efter lämning på dagis så for jag å Noah och shoppade påskpyssel och lite påskpynt. Så på onsdag, då vi inte har nån dagistid att passa så ska jag försöka få till en liten pysselstund tillsammans med Leo. Det ser jag fram emot. Hoppas han kommer att tycka det är roligt också :)

Fick idag veta att dom gjort om reglerna för 15 timmarsvistelse på Leos dagis. Hittills har han gått 5 timmar, 3 dagar i veckan. Detta är det dessvärre slut med nu. Nya regler gäller och det som erbjuds är numera 3 timmar varje dag (9-12). Bara att gilla läget antar jag. Men det gör jag inte egentligen. Gillar läget alltså. Tycker att det känns pissigt med ännu en förändring för Leo nu när det ÄNTLIGEN har börjat fungera hyfsat bra... Men anledningen var den att det skulle vara lika för alla samt att det skulle vara det bästa för verksamheten. Å det kan man ju inte säga så mycket om. Men jag vill ju såklart att det ska vara så bra som möjligt för min lejonunge och för mig å Noah. Å då vågar jag mig till att påstå (utan att ens testat ännu) att 3 timmarspass kommer att vara lika med ett drygt hattande hit å dit, vilket i sin tur kommer att betyda att det återigen kommer bli svårt för Leo att "gilla" dagis samt svårt för mig att få ihop vardagen med vad det faktiskt innebär att ha en liten (snart) 1 månadersskrutt också! Jag tycker som jag tidigare skrivit att förskola är en viktig del i ett barns utveckling å jag vill såklart att Leo ska få möjlighet att gå där (trots att jag är hemma), men inte till vilket pris som helst. Om jag kommer att märka på honom att det blir jobbigt med denna ändring så är jag inne på att skippa detta helt ett tag! Tycker faktiskt att han (och vi) har kämpat nog snart för att få detta att funka. Börjar bli less på alla ändringar hela tiden... Vi får ta oss till Öppnis så han får träffa jämnåriga där istället!! Så det så!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0