Bvc, möte, stadtur å fredagsmys...

Idag på förmiddan har vi varit på BVC. Det har blivit många besök där, å fler kommer det att bli. Noahs navel har nämligen strulat en del, å vill inte riktigt läka ihop. Idag gjorde dom ett litet "ingrepp" på den, så nu håller vi tummen att den fixar till sig fint! I alla fall så har denna lille krabat bråttom med att bli stor. Några gram från 6 kg visade vågen idag.. Inte konstigt det börjar bli lite tungt att kånka omkring på babyskyddet ;) Magen har fortsatt att krångla, men vissa stunder är den ju bra å då är han en riktigt glad liten filur! Han äter alltifrån var 3 till var 4 timme på dagen. På kvällen ammar jag honom då jag ska gå och lägga mig å då kan han ibland sova 6-7 timmar innan han vaknar för påfyllning! Det jag har märkt är att magen blir lite bättre då han äter med lite längre mellanrum... Men detta är ju inte det lättaste att styra.. Ja menar det är ju som lite halvklurigt att försöka "avleda" en hungrig bebis ;)

Jonas jobbade bara till 13 idag så på eftermiddan var vi iväg på ett möte på förskolan angående dagistider. Vad det mötet gav, eller inte gav vet vi inte ännu. Känns skönt att vi fick möjlighet att framföra våra åsikter och önskemål i alla fall! Efter mötet for vi på stan en sväng. Leo är i stort behov av en uppfräschning av garderoben, så vi införskaffade lite nytt till honom. Skulle egentligen behöva köpa lite kläder jag med, men jag tänker avvakta tills några fler överskottskilon "trillat" av mig. Känns som lite roligare då.

Nu ska vi laddat upp med fredagsmys. Att slappa i soffan med popcorne, Pippi långstrump, två underbara ungar å en högt älskad sambo är inte helt fel. Sämre kan man ha det ♥

Denna helg har vi inga särskilda planer å det känns sååå skönt!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej! Vilken liten tungis du har. Lilla Nova är lite drygt 4 månader och i veckan vägde hon nästan 6kg. Hon är inte så stor istället men det viktigaste är ju att de mår bra. Hoppas allt är bra med er. Ha det bra! Kram//Jennie

2012-04-21 @ 09:49:18
Postat av: Karin

Ja, han har verkligen blivit tung fort... Leo var lika dan - så kanske har jag bly i mjölken ;) Jag håller med dig - det viktigaste är såklart att dom mår bra!! Spanar in din blogg lite då och då. Nova är verkligen supersöt! Jobbigt att hon fick magsjuka. Noah var också dålig ett par dagar. Så hemskt då de små är sjuka... Hoppas ni kryar på er fort! Kram!

2012-04-21 @ 16:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0