Söndag

Vilket toppenväder det var på förmiddan idag! Det kändes för en stund som att det verkligen var sommar :)
Denna härliga förmiddag tog vi till vara på genom att vistas ute på gården och åt oss mätt på jordgubbar å hallon! Jag passade även på att tvätta en herrans massa tvätt som jag glatt hängde på tork ute i solen. Var dessvärre inte lika roligt att hämta in tvättberget, då det blivit dyngblött efter att ha hängt ute inte bara i solskenet utan även under eftermiddans regnväder...
 
Efter dagens lunch å vila åkte vi på utflykt till blåbärsskogen. Så imorgon kan jag sno ihop en blåbär/hallon-paj :) Vi fick även med oss lite kantareller hem. Tanken var att vi skulle grilla hamburgare i skogen, men precis då Jonas  tänt grillen så började det ösregna... SÅ kan det gå. Men vi hann ha en mysig utflykt en stund i alla fall :)
 
Helgen har annars bara bestått av vila och nyttopyssel. Har sorterat kläder i massor och röjt i förrådet uppe.
Den där träningen jag för ett tag sedan berättade att jag börjat med blev det precis som jag misstänkte med. Efter nån vecka var den en minne blott... Nu är jag istället inne på att börja promenera lite mer. Kanske promenera istället för att ta bilen vid minst en hämtning på dagis varje vecka. Det låter ju som ett mål som inte ens jag borde kunna misslyckas med ;) Vi får väl se!
 
Imorgon kommer Lina och Jörgen hem! Har längtat som en tok å det ska bli såååååå roligt att träffa dom :)
 
Natta!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0