Me&I, förskole-besök å snart Lina-träff...

I går var jag på Me-and-I-visning hos Gunilla. Mycket trevlig kväll med trevliga människor, gofika å superfina kläder! En tröja å en mössa till Leo blev det.. Med traktorer på.. Tror han kommer att gilla dem skarpt :)

Här om dan var vi på "studiebesök" på Leos nya avdelning. Han tyckte det var roligt då både jag och Jonas kom dit och visade oss mer än gärna runt i lokalerna :) Det verkar fungera bra för honom där. Det var roligt att få se och få lite info om vad dom gör på dagarna och så där.. Sen kan jag tycka att det låter helt galet att dom är 3 pedagoger på 21 barn (2-4år). Men det är den bittra sanningen. Varför ska det alltid dras in resurser på ställen där de faktiskt behövs som mest? Det är ju inte direkt långsiktiga lösningar på saker och ting... Hur vore det om dom som tar beslut om indragna resurser skulle dra in på sina egna resurser å skicka hem någon "vända-papper-på-kontor-människa" å istället göra satsningar inom barnomsorg, äldrevården å andra Viktiga områden...

Imorgon kommer finaste Lina hem och hälsar på. Som jag har längtat! Känns som det var evigheter sedan vi sågs sist. Å Leo kommer såklart bli glad över att få umgås lite med sin gudmor :)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: GuggiS

Jag håller med dig om indragningarna! 7 barn i åldern 2-4 år per pedagog är för mycket! Hur ska de hinna se alla? Fattar inte vad beslutsfattarna tänker med, om de ens tänker!



Tack för att du kom på visningen :) Hoppas få se en fin bild på ert lejon i tröjan och mössan sen.



KRAM!

2012-02-02 @ 23:23:05
Postat av: Karin

Ja, det är helt galet... Visserligen är det väl kanke inte allt för ofta som alla barnen är där samtidigt, men ändå..

Det var en mycket trevlig visning å självklart kommer en bild på det nyinköpta sen :)

Kram!

2012-02-04 @ 11:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0