Ledsen lejonunge, växande bebis å önskan om mer ordbajseri...

Det har fortsatt kännas piss att lämna Leo på dagis. Han är så ledsen så det riktigt skär rakt in i hjärtat. En del omstruktureringar gör att personal byts ut, vilket icket gör saken bättre. Jag känner min lejonunge väl vid det här laget å han känner sig inte riktigt trygg där för tillfället. Så enkelt är det. För många olika personer som rör sig en dag hit å en dag dit, oftast som mest ett nytt ansikte att möta... Hur ska ett litet barn då veta vem som egentligen är den vuxna tillitsfulla personen?! Rutiner, förutsägbarhet och struktur måste väl ändå vara bland det viktigaste för ett barn...

jaja.. det som känns bra är i alla fall att det för Leos del snart, för en tid fram över, är slut med toklånga dagar 5 dagar i veckan. Naturligtvis ska han få fortsätta gå till förskolan även under min mammaledighet, då vi ser det som en viktig del i hans utveckling. Men det blir färre & kortare dagar!!!

Annars då? Jo, magen fortsätter att växa, bebisen att sparka å dagarna går... Snart börjar vi räkna dagar istället för veckor å det känns såååå härligt! Allt är förberett å klart så det är bara bebisen som fattas! Min gissning är 24/2 eller 29/2 (på självaste skottdagen)... Vi får se :) Har en del förvärkar, sammandragningar å "tröttattacker". Men annars så måste jag säga att jag mår oförskämt bra för att vara i sluttampen av en graviditet!

Sen önskar jag fler "ordbajsarvänner" - jag ser allt att det är några som går in å läser här då och då & några av er spelar nog Wordfeud. Så hit med en utmaning. karinh82

 


Kommentarer
Postat av: Elenor

Hej vännen! Tråkigt att du måste lämna Leo ledsen. Kan tänka mig hur du känner...hade samma problem med Melwin för ca 2 år sedan. Dock inte av samma orsak utan han ville bara inte. Fruktansvärt jobbigt att lämna dom när dom gör allt för att hålla sig kvar i ens famn. Men jag hoppas för allt i världen att det vänder för er...självklart vill man ju att barnen ska känna sig trygga när man lämnar dom.

Tror jag längtar minst lika mkt som dig tills bebisen kommer :-) Vi kanske måste flytta lunchen då så vi hinner med den,tänkte om du hade planerat att föda redan 24:e :-)

Ha en bra dag vännen och ta hand om dig så hörs vi. Kram <3

2012-02-17 @ 06:58:20
URL: http://www.melwin.org
Postat av: Erica

Duger det inte att spela med mig? :-). Nu när jag kommit igång liksom... Bjuder väl upp till dans då så du får krossa mig som vanligt ( nästan iaf). Kram på dig.

2012-02-17 @ 17:29:10
Postat av: Karin

Ellen: Ja huvva.. det är inte alls roligt :( Ja vi får höras till veckan å boka in en lunch :) Ha en fin helg. Kramen!



Erica: Såklart duger det att spela med dig vännen. Du har ju blivit en riktigt farlig motståndare :) Vi måste boka in nån date snart.. jag vill ju träffa barna (å dig såklart)... Känns som det var evigheter sedan.. Ha en bra helg. Kram!

2012-02-17 @ 19:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0