Bra trots trots å halvklent sommarväder...

Kan inte påstå att jag varit den mest skrivflitiga här på senaste tiden... Men nu är det dags för ett inlägg tycker jag!
 
Idag hade jag och Leo riktigt härlig förmidda tillsammans. Jag kände att det verkligen var dax för lite egentid med min lejonunge så vi begav oss iväg på en tripp bara vi. Vi for först till älven och kastade lite stenar, sedan åkte vi ner på stan och tittade på allt roligt som fanns att se i parken. Vi käkade lunch på stan å köpte en glass till efterrätt. En mysförmidda helt enkelt <3 Tror vi båda behövde det. Känner inte riktigt igen Leo just för tillfället. Han testar oss till max och verkar verkligen slita ont med sina känslor. Kanske är det 3-års trotsen som börjar ta fart, eller så är det ett uttryck för att det börjar ha gått förlänge sedan vi hade riktiga vardagsrutiner (blir ju som det blir då både jag å Jonas är hemma och vi hittar på olika saker i tid å otid), skulle dock också kunna tänka mig att hans humör å beteende kan bero på att Noah blir äldre å tar mer plats och att det i sin tur resulterar i att det för Leo blir mer påtagligt att han faktiskt har en lillebror att dela uppmärksamhet och omvårdnad med. Det har som inte riktigt kommit nån reaktion på det tidigare - mer än lite smått då och då. Hur det än är så hoppas jag att det vänder fort- för jag tycker synd om vår grabb som verkar slita så ont med känslorna. Sen är det ju minst sagt inte jätteenkelt att själv vara så lugn och sansad som man egentligen hade önskat i vissa situationer. Erkännas skall att jag då och då lätt kan klassas som en trotsig unge själv. Ibland tryter tålamodet liksom.
Men... Trots lite trots då och då samt det faktum att sommarvärmen till största del lyst med sin frånvaro så har vi haft riktigt härliga veckor. Jonas börjar jobba nästa vecka så snart är dessa 7 lediga veckor tillsammans - som innan de började kändes som att de skulle vara i en evighet - slut. Men att tiden går rysligt fort är ju ingen nyhet direkt.
 
Vad har vi gjort då?
 
Vi har varit på en semestertripp till Hallen och hälsat på barnens farmor och farfar, vi har varit till stugan i Nordingrå i två omgångar, vi har gjort lite småutflykter, ätit massor med god mat å glass och vi (läs: främst Leo) har badat i både hav, älv, sjö, pool, på risön å på nya badhuset. Vidare har vi umgåtts med vänner å familj och bara tagit det lugnt en hel del också! 
 
Två sovandes grabbar påväg till Hallen för att besöka farfar å farmor <3
 
Besöket på nya badhuset var riktigt lyckat. Leo badade så han såg ut som ett russin i huden efteråt. Noah tyckte också att det var härligt att bada. Han orkade dock bara en stund, å efter badet så slocknade han sött i min famn
 
Bad (trots isvatten) å mys hemma på gården!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mio

Fina lejonungen å gosnosen <3

2012-07-26 @ 17:26:42
URL: http://www.miosorganiseradekaos.blogg.se
Postat av: Karin

<3

2012-07-28 @ 21:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0