Vacker så länge den varade...

 
Denna fina blomma har smyckat våran trädgård fram tills igår. Nu är den tyvärr borta. Som av en händelse kom jag på tanken att fråga Leo om han visste vad som hänt med våran fina blomma (som det numera bara är en bladhög kvar av) Han funderade en stund och sa sedan "kanske ett barn förstört den".. Hmmm tänkte jag, det var ju faktiskt precis vad som var min första tanke också så jag fortsatte då med att undra om han visste vilket barn som förstört den. Här var jag nästan säker på vad svaret skulle bli då vår lille gosse nämligen har en förmåga att då och då skylla på Fabbe då han icket vill kännas vid att han själv gjort något tokigt (Fabbe har exembelvis enligt Leo målat på väggen uppe i våran trapp - å det står han fast vid trots att han såg att jag såg att det faktiskt var han som målade) ;) I alla fall så misstog jag mig där, för Leo berättade i nästa stund att barnet som förstört blomman hette Leo. Hade en lång diskussion med honom om att det var bra att han sa som det var, men att det inte är okej att förstöra saker med vilje å bla bla bla osv... En diskussion som senare visade sig vara obefogad att ha just där & då.  Senare kom det nämligen fram att min käre sambo klippt gräset och råkat fått med sig denna vackra blomma i farten. Så... Lika väl som vår son inland skyller ifrån sig på sin käre kusin så kan han alltså även "ta på sig" det han faktiskt är oskyldig till ;) Man ska alltså inte alltid hålla för troligt att det som sägs överensstämmer med sanningen.. Så kanske har han heller inte ätit köttbullar varje dag på förskolan.. vad vet jag? ;)
 
För övrigt så säger Jonas att han bara snuddade yttepyttelite vid blomman å att anledningen till att alla blad inte pallade den snuddningen var att blomman var färdigblommad för denna säsong... Hmmmm.. Jag vet inte ja ;)
 
Idag har jag varit ute på vift. Ensam. Jag var på stan och uträttade lite ärenden och sedan hade jag klipptid. Dock blev det inte riktigt som jag hade tänkt.. Eller, jo, dom risiga topparna är ju borta så det är ju bra. Men precis då jag hade satt mig tillrätta i "här-ska-du-sitta-i-typ en timme-å-bara-njuta-av ensamheten" frisörstolen så fick jag ett sms av Jonas där det stod att Noah vägrade ta flaskan.. Hade ingen tanke på att det skulle vara nåt problem för han har ju druckit urpumpad mjölk förut ju.. Blev så stressad så jag trodde jag skulle tuppa av där i stolen.. Väl hemma igen så kunde jag i alla fall lugnt konstatera att det inte var så dramatiskt som mina tankar, mitt i försöken till avkoppling, gjorde sken av. Min lilla gosnos hade varken hungrat ihjäl eller skrikit sig andlös ;)  Det hade gått bra trots lite problem med matningen!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mio

Fina lejonungen som har sån fantasi!! Å vilken fin bild på dig å nosen!!
Love <3

2012-07-03 @ 08:12:09
URL: http://www.miosorganiseradekaos.blogg.se
Postat av: Gunilla

Åh, vilken fin pion! Riktiga gamla sorten också :)

2012-07-03 @ 12:36:32
Postat av: Karin

Mio: Haha ja, det är härligt med ett barns tankar å ideer å fantasier :) Tack :)

Gunilla: Jaaa, älskar den blomman!

2012-07-04 @ 19:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0