Hej hopp!

Nu har Jonas varit hemma i 2 veckor.. 1 ledig vecka kvar innan han ska jobba 2 veckor för att sedan ha semester i 4 veckor! Det känns galet lyxigt att få vara hemma så länge tillsammans! Vi har verkligen tagit tillvara på dagarna och hunnit med en hel del. Idag har vi fixat lite ute på gården. Planterat lite blommor, satt ut tomatplantor, sått i lådorna nere vid potatislandet och ställt ordning lite på altanen..

Annars har vi städat och fixat inomhus, firat nationaldagen i ådalsbyn, varit på små utflykter, haft besök av barnens farfar och farmor, myst och lekt, promenerat, äntligen övertygat Leo om att det INTE finns döskallar å troll på övervåningen (han har galet livlig fantasi just nu), kastat sten i älven, ätit glass i både sol och regn, uppvaktat å myst med finaste Milian, varit på barnmottagningen och tagit allergitester på Noah, samt gjort ingenting och bara njutit av att vara ledig tillsammans!

Förra veckan hade jag några mindre roliga dagar med hormon-spöken som hälsade på... Var dum nog att börja med mini-piller.. som jag egentligen redan innan visste att skulle göra mig galen. Då hormon-spökerna är i farten så kan man skippa allt prat om att "fånga dagen" då gäller det snarare att "fånga minuten" för humör å mående kan minst sagt göra en tvärvändning. Min kropp och knopp pallar inge mer hormoner - jag blir verkligen knäpp av dom. Kan känna mig toklycklig, apdeppad, arg, sur, ledsen inom loppet av några timmar (eller som sagt minuter) - snacka om snabba vändningar lixom. Ena stunden glad som bara den för att sedan tokböla för nån liten skitsak (eller helt utan anledning) .. Stackars mina fina. En dag stod jag inne i köket och sa "Men åååå vad less jag blir" Kommer inte ihåg vad det var jag var så less på.. mest troligt nån ytte-pytte-skitsak... Men jag kommer aldrig att glömma vad en liten röst innifrån soffan i vardagsrummet sa... " mamma säga less.. Brukar vara bannad (läs: förbannad) eller jätteledsen också"... Stackars söta lilla gubben som var tvungen att hänga med i svängarna av en hormongalen mamma! Så... jag tror bestämt att skippar dessa livsfarliga piller!

Några bilder får avsluta detta inlägg, sen äre dax att krama kudden!

 

Leo fick rida på en liten ponny då vi var å firade nationaldagen.. På bilden ser han mest vettskrämd ut, men jag kan lova att det var en stolt å lycklig grabb som klev av hästen :)



De säkraste sättet att få höra lyckotjut från Noah är då Leo sitter med honom! Han verkar gilla sin storebror massor <3 



Vi var på skogsutflykt en dag. Min önskan var att få se en björn. Leos önskan var att få se en groda eller en fisk.. Ingen av oss fick dessvärre våran önskan uppfyld, men mysigt hade vi! 



Soffmys med mina världens bästa får även en hormongalen mamma att blir lugn och harmonisk ;) 


 

 


Kommentarer
Postat av: Lena

Fina bilder. Kram Lena

2012-06-11 @ 06:03:09
URL: http://lenahasselborg.blogspot.com
Postat av: Karin

Tack snälla du! Stor Kram!

2012-06-11 @ 08:35:09
Postat av: mio

Finaste ni <3

2012-06-11 @ 15:29:26
URL: http://miosorganiseradekaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0