Jodåsåatteeee...

Plötsligt funkar det att ladda upp bilder. Men bara ibland.. Å jag har även gett mig på ett försök att testa nån ny funktion där man kan göra bildcollage å sådär.. Där gick jag dock bet.. Trots att jag fick se en introduktionsvideo på hur man skulle göra. Herregud, jag känner mig som en stenåldersmänniska... Men man väljer ju sin egen sanning å jag vägrar tro att det är jag som inte förstår mig på detta utan väljer istället att tro att det är sidan som fortfarande krånglar en del ;)
 
Nu har Jonas gått på semester å det känns helt såklart toppen och lite till!
 
Vi har haft en härlig dag idag trots att vädergudarna har missuppfattat innebörden med Sommar.
 
Det är roligt att umgås med Leo just nu för han har en galet härlig fantasi som får mig att skratta både en å en annan gång under dagarna. Idag sprang han in i köket. Tvärstannade å kastade sig på golvet å sa "OJJJJ". Jag frågade såklart vad det var som hände å till svar fick jag "jag krockade med ett spöke"... Hahaha. Nog för att jag ibland fått för mig att det "spökar" i vårat hus, men om det nu vore så att det finns "spöken" hemma hos oss så håller jag det knappast för troligt att dom skulle välja att tackla en tvååring på köksgolvet ;)
Barns fantasi är härlig. Den ger en energi å glädje. Barn ÄR verkligen ett folk som bor i ett främande land. Det gåtfulla folket liksom.. precis som texten i Beppe Wolgers låt beskriver!
 
Här är ett annat exempel... För nån vecka sedan då vi var ute på gården så fann jag Leo så här.. Hans min var oslagbar, såg liksom både förväntansfull å lite halvskraj ut... Frågade vad han höll på med å han svarade kort och koncist: Jag åker luftballong!
 
å här är vi ute på en skogsprommis. Leo hämtade en pinne till mig å en till sig själv å sa "Vi åker motorcykel istället mamma" Pinnen skulle då vara styret och oj så fort våra motorcyklar gick ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mio

Haha, älskade lilla lejon!! Skrattar ihjäl mig åt spökkrocken!! <3

2012-06-29 @ 22:55:58
URL: http://www.miosorganiseradekaos.blogg.se
Postat av: Linda

Hihihi, goa unge! Skrattar så tårarna rinner :)))))

2012-06-30 @ 11:36:57
Postat av: Lena

Som barn ska vara. Tur du skriver ner allt för honom att läsa längre upp i åldern. Du har en fin stil i skrivandet. Kram

2012-07-01 @ 05:49:26
URL: http://lenahasselborg.blogspot.com
Postat av: Karin

Hahaha, ja barn är härliga!!!

Lena: Tack snälla du! Stor kram till dig!

2012-07-02 @ 22:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0