Bvc, trilskande, utvecklingsamtal å snart ännu ett byte...

Igår var vi på BVC och Noah blev stucken i benen. Fick lite feber igår kväll och är lite hängig å onöjd idag. Denna gång stannade vågen på stadiga 8,2kg å längden tror jag var 63 cm. Vårat lilla hjärta växer mer på bredden än på längden om man säger så ;) Eter lunch kom Mio, Milian, Erica, Ian, Tove och Isaac  hit. Vi tog med oss lite fika och for ner till lekparken i parken. På eftermiddan kom Fabian hit och hälsade på oss. En mycket trevlig dag med andra ord! Men Leos mest använda fraser under gårdagen (främst isamband med missnöje över att inte kunna får hjälp med en gång) var "Var är min pappa" "Mamma gå härifrån- jag letar pappa" samt "pappa var är du pappa- kom hem nu pappa" ;)

Men denna dag.. Hej hopp å tralla la vilken morgon vi hade här hemma. En liten grabb som gjorde precis tvärt emot vad man sa, som vägrade klä på sig, som vägrade borsta tänderna, som vägrade gå till bilen själv osv... Å en ännu mindre grabb som vägrade vara i babysittern,gymmet eller nån annan stans än i famnen medan den "inte-så-bra-på-att-hantera-stress- mamman försökt lirka med, bara göra åt, höja rösten till å övertala han som hade en "våga-vägra-vara medgörlig-morgon...

Hahaha, tur att allt kan vända snabbt igen för bara vi tagit oss ut i bilen så var Leos humör helt okej igen å han sa till och med att det skulle bli roligt att komma till dagis! Efter jag lämnat Leo så var jag på utvecklingssamtal för honom. Det verkar gå bra för honom där nu å han verkar trivas bra. Så det kändes inte direkt tokupplyftande att höra att han redan i Augusti återigen skall byta avdelning p.g.a. omorganisering.. Men det blir nog bra!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0