3 dagar kvar...

... till beräknad födelse av denne lille filur!

Tur att jag jobbade så länge som jag gjorde. Annars kan jag säga att jag hade varit galet rastlös vid det här laget! Idag är Leo på dagis en stund. Vill inte att det ska bli för långa uppehåll för honom. Det är nog jobbigt att lämna han där ändå... MEn det har blivit betydligt bättre! Det är nu 3 pedagoger (samma pedagoger) som är där varje dag. Å det gillas!

Skrattade lite innombords åt mig själv i morse då jag var stressad som få efter att ha jagat Leo för påklädning, tjatat en hel del, stressat som en tok å ändå kom i väg i sista minuten... Tänkte att hur ska detta gå om ett par veckor då det är två och inte bara en! Det återstår att se ;)  Å då Leo mitt i allt tjat & gnat plötsligt sa "Hörrudu gnällspik" till mig så kunde jag bara inte sluta skratta!

Igår var jag på sista besöket hos MVC-Ylva. Då hon hade svårt att riktigt få känna hur bebisen låg pga. täta å intensiva sammandragningar samt att jag inte kännt bebisen lika mycket på slutet så resulterade detta besök i ett besök på förlossningen. Dom tog en kurva i två omgångar för att se så bebisen var okej mitt i alla sammandragningar. En undersökning visade att jag är öppen 5 cm & har mogen tapp, ... så det känns ju bra att veta att det har börja hända nånting i alla fall. Halvvägs liksom :) Barnmorskan sa dock att det lika gärna kan ta två veckor som några timmar innan det kommer igång på riktigt. Så det är inte lönt att ställa in sig på att förlossningen är nära förestående.. Å pep-talk med magen har jag nu testat i omgångar och det verkar dessvärre inte hjälpa ett skvatt denna gång ;)

Nu ska jag ta en prommis å sedan vila lite, så jag orkar vara annat än en gnällspik då jag ska hämta hem min lejonunge igen!

 

Ha en bra dag!

 

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Gnällspik ;)



Helt otroligt att du kan vara öppen 5cm =) Själv var jag mer död en levande då jag var öppen 5 (fick edan redan vid 4cm hihihihi)



Tror att lillkisen kommer innan helgen.



Ha en bra dag!



Kram i massor

2012-03-06 @ 12:23:55
Postat av: Karin

Linda: Hihihi Ja, kan inte påstå att jag "slitit ont" direkt.. Känner ännu inte mycket mer än lite mensvärk då å då typ...

Jag hoppas att det stämmer att han är här innan helgen. Men jag är inställd på att vänta längre än så!

Hoppas allt är bra med er! KRAAAM!

2012-03-06 @ 13:13:14
Postat av: GuggiS

Åh, så spännande :)

Skönt att du inte känt av så mycket och ändå är öppen 5 cm! Du ska se att den lille kikar ut vilken dag som helst (om han inte redan gjort det).

Stor kram!

2012-03-06 @ 19:37:34
Postat av: Karin

Gunilla: Ja, verkligen! Hoppas det men vågar inte riktigt tro det.. Har ställt in mig på övertid! Såg på FB att ni har sjukstuga hemma. Hoppas dom kryar på sig snarast!

Kram!

2012-03-07 @ 10:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0